کد خبر: ۳۲۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۴

انتخابات شوراها هم رسما وارد لیست مجلس یازدهمی‌ها شد / مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور را بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

 

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی و شوراها در توضیح گزارش کمیسیون مطرح کرد: این طرح در جلسات متعددی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. یکی از موارد دیده شده در این طرح نظارت در قبل و هنگام ثبت نام داوطلبان است به طوری که ۶ ماه قبل از ثبت نام داوطلبین باید در آزمونی که از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود شرکت کنند البته این آزمون برای دوره ششم انتخابات شوراها قابل اجرایی نیست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تکمیل پرسش‌نامه از سوی داوطلبان و تغییر در ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها از دیگر مواردی است که در این طرح دیده شده است. همچنین اطلاعات سپاه پاسداران نیز به مراجع استعلامی اضافه شده است. هدف اصلی طرح، جلوگیری از انحرافات شوراها و نظارت بر عملکرد چهارساله آنها و تشکیل شورایی کارآمد می‌باشد.

 

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی پس از رای نمایندگان به کلیات این طرح تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع و پیشنهادات مطروحه، این طرح به کمیسیون شوراها باز می‌گردد تا پس از چکش‌کاری و اصلاحات، مجددا برای بررسی جزییات به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

 

منبع: ایسنا