کد خبر: ۳۲۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

وضعیت حج ۱۴۰۰ روشن نیست

ایرنا نوشت: معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت:‌ با توجه به اینکه هنوز تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۰ با عربستان به امضا نرسیده، نمی‌توانیم وضعیت روشنی درباره آن ترسیم کنیم.
اکبر رضایی درمورد برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰ و لزوم انجام مذاکرات و امضای یادداشت تفاهم اظهار کرد: انتظار می رود عربستان هر چه زودتر تاریخ مذاکرات حج تمتع سال آینده کشورهای اسلامی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه سازمان حج وزیارت به عنوان متولی اعزام زائران به حج تمتع باید آمادگی لازم را برای تشرف زائران به حج ۱۴۰۰ داشته باشد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی های لازم در حوزه مسائل اجرایی را آغاز کرده و آمادگی لازم را برای برگزاری حج ۱۴۰۰ را داریم.

رضایی افزود: با توجه به اینکه هنوز تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۰ با عربستان به امضا نرسیده، نمی‌توانیم وضعیت روشنی درباره مسائل حج سال آینده ترسیم کنیم. البته نه تنها ایران، بلکه سایر کشورهای اسلامی هم تا زمان انعقاد تفاهم‌نامه نمی‌توانند به درستی تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق برای اعزام زائران به حج تمتع منوط به نهایی شدن مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۰ است، خاطر نشان کرد: هر ساله در این ایام، مذاکرات حج تمتع نهایی می‌شد. بنابراین، انتظار می‌رود عربستان هر چه زودتر مذاکرات را نهایی و تفاهم‌نامه حج تمتع را منعقد کند تا کشورها در زمان مناسب و کافی به برنامه‌ریزی پرداخته و زائران نیز با آمادگی به این سفر معنوی تشرف یابند.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کرونا همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده، گفت: مهم‌ترین مسأله در حج تمتع سال آینده سلامت زائران است. به همین دلیل مباحث اجرایی حج نیز متناسب با این امر پیگیری خواهد شد تا زائران بدون دغدغه به این حج تمتع مشرف شوند.