کد خبر: ۳۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۲

عصبانیت ایران از پیشنهاد کره جنوبی درباره پول های بلوکه شده /محتاج چند آمبولانس نیستیم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت گفت: ما با همه جنگ اقتصادی و فشارهایی که تجربه کردیم، سه سال این کشور را اداره کردیم. پس محتاج چند آمبولانس نیستیم بلکه پولی را می‌خواهیم که در کرده جنوبی مانده و باید آزاد شود.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره پول‌های بلوکه‌ شده ایران در کره جنوبی گفت: سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به ایران، سفری بود که از ماه قبل به علت فشارهای مختلفی که هم وزارت خارجه و هم بانک مرکزی بر دولت کره آورده بودند، طراحی شد. این هیئت به ایران آمد و صحبت‌هایی کردند. دوستان ما در وزارت خارجه و بانک مرکزی هم خیلی محکم برخورد کردند.

وی گفت: کره‌ای ها قول دادند که خودشان بروند، اجازه بگیرند تا پول‌های ایران آزاد شود.

>>>بیشتر بخوانید 

ورود وزارت اطلاعات به استخراج غیرقانونی بیت‌کوین /واعظی: اینکه گفته شود دولت، بیت کوین استخراج می‌کند یک جفاست

او گفت: ضمن اینکه ما مقدمات کارهای حقوقی را فراهم کردیم و با مقامات کره جنوبی هم اتمام حجت کردیم، امیداوریم که ماه آینده توفیقاتی به وجود بیاید. پول‌هایی به دلیل فشارهای آمریکا در دیگر نقاط دنیا هم بلوکه شده است که در این زمینه نیز طی ماه‌های آینده گشایش‌های به وجود خواهد آمد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مقامات کره جنوبی از ایران خواسته‌اند در عوض طلب خود از این کشور آمبولانس بخرد، اظهار کرد: اینکه ما در عوض پولی که ما آنجا داریم و در برابر عصبانیتی که ما برای نگه‌داشتن سه‌ساله این پول داریم، به هیچ وجه خریدار چنین پیشنهادی از آنان نبودیم، خودشان هم فهمیدند که نه ایران محتاج چنین چیزی است و نه اینکه ما با همه جنگ اقتصادی و فشارهایی که تجربه کردیم، سه سال این کشور را اداره کردیم. پس محتاج چند آمبولانس نیستیم بلکه پولی را می‌خواهیم که در آنجا مانده و باید آزاد شود.