کد خبر: ۳۲۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵

توضیحات فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران درباره تعطیلی چند روزه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: زالی گفت: باید مراقبت شود که تعطیلی‌ها منجر به خروج از شهر نشود.
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت:در شرایط فعلی تعطیلی چند روزه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و باید مراقبت شود که تعطیلی‌ها منجر به خروج از شهر نشود.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان جلسه هجدهمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار کرد: ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا با بیماری کرونا در ابتلا و بستری وجود دارد و سازمان بهداشت جهانی نیز این موضوع را تایید کرده است.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع هم این است که همزمانی بیماری کرونا و بیماری تنفسی هم شانس ابتلا و هم شدت بیماری را افزایش می‌دهد و در مورد ذرات معلق ۲/۵ میکرون این موضوع کاملا اثبات شده است.

وی افرود: کسانی که زمینه بیماری تنفسی آلرژیک و آسم دارند با تشدید آلودگی هوا بیماریشان شعله ور می‌شود و تشدید در بیماری تنفسی باعث ابتلاء به بیماری کرونا نیز خواهد شد. در صورتی که ما پدیده‌ی لایه اینورژن در نزدیکی زمین مواجه شویم که هم اکنون نیز این حالت به وجود آمده و در بعضی از نقاط شهر نیز این وارونگی به فاصله ۲۰۰ متری رسیده است.

زالی بیان کرد: زمانی که این فاصله به زمین کاهش پیدا کند ویروس کرونا بیشتر ماندگار می‌شود و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، امکان سرایت ویروس بیشتر می‌شود. همانطور که این روزها آمار نشان می‌دهد حتی افراد سالم نیز در معرض خطر قرار دارند.

فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا تهران گفت:فصل سرما نیز می‌تواند بر میزان اثرات مستقیمی دارد و میزان آلایندگی را افزایش می‌دهد. متاسفانه آلاینده‌هایی که در تهران داریم به دلیل تنوع زیادی که دارند هر کدام مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی تعطیلی چند روزه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و باید در کنار آن مراقبت شود که تعطیلی‌ها منجر به خروج از شهر نشود.