کد خبر: ۳۲۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

«نارگیل» خانواده‌محور است و در حمایت از اتحاد خانواده ساخته شد

داود اطیابی گفت: از منظر خودم فیلم سینمایی «نارگیل» برای حمایت از شکل‌گیری اتحاد خانواده تلاش می‌کند.
داود اطیابی کارگردان «نارگیل» که در بخش داوری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره فیلمش گفت: از منظر خودم این فیلم برای حمایت از شکل گیری اتحاد خانواده تلاش می کند؛ اینکه در زندگی نباید ناامید باشیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که فضای شاد فیلم تا چه حد می تواند در پیشبرد حرف آن یعنی اتحاد خانواده تاثیر بگذارد، بیان کرد: اگر ما از هر شخص یا یک جامعه خواسته‌ای داشته باشیم، بهترین زبان این است که اول آن ها را بخندانیم و بعد خواسته مان را بیان کنیم. یک آدم ناراحت نمی تواند یک خواسته خوب را اجابت کند و این یک قانون است.

 

به عنوان نمونه وقتی در یک اداره با یک کارمند بداخلاق روبرو می شوید کمتر پیش می آید کار شما را انجام دهد و سعی می کند، از زیر کار فرار کند اما وقتی با ترفندی لبخندی روی لبش می نشانید، احساس همذات‌پنداری کرده و تلاش می کند کار را راه بیندازد.

 

این کارگردان در خصوص مخاطب اصلی فیلمش، اظهار کرد: بجز کودک و نوجوان به طور قطع خانواده ها هم مخاطب «نارگیل» هستند و فیلم ما در اصل خانواده محور است.

 

اطیابی درباره جشنواره فیلم فجر گفت: به طور قطع با همه دوره‌ها متفاوت است و این به علت شرایط کرونا و اوضاع اجتماعی است که بر جامعه ایران و جهان حاکم شده؛ چون دنیا آبستن حوادث است و این امر بر مسائل فرهنگی به شدت اثر می گذارد؛ جشنواره فیلم فجر هم به عنوان رویدادی فرهنگی هنری از این قاعده مستثنی نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری جشنواره امسال می تواند الگویی برای سال های بعد باشد یا خیر، گفت: نمی‌تواند الگو باشد.

 

مردم به تفریح، هیجان و شور نیاز دارند و این نوع برگزاری جشنواره (احتمال زیاد بدون حضور مردم و اهالی رسانه) همه چیز  را از بین می‌برد. جشنواره بدون مردم و حضور پرشور آنها معنایی ندارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان