کد خبر: ۳۲۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۶

عکس گرفتن یک مرد از یک تبهکار / زیرکانه پلیس مشهد را به محل کشاند

رکنا: ماموران کلانتری های شفا و طبرسی شمالی مشهد در عملیات های جداگانه موفق شدند دو باند سرقت موتورسیکلت و خودرو را متلاشی کنند.
 اولین باند سرقت خودرو که پس از چند روز فعالیت های اطلاعاتی توسط نیروهای کلانتری شفای مشهد متلاشی شد، هنگامی وارد مرحله عملیاتی شد که نیروهای انتظامی در اجرای طرح مبارزه با سرقت های خرد، به تقویت گشت های غیرمحسوس پرداختند و هر تحرک مشکوکی را در حوزه استحفاظی زیرنظر گرفتند.


در همین حال ماموران انتظامی که با هدایت مستقیم سرکلانتر وارد عمل شده بودند، سرنشینان یک دستگاه پراید را در حال بازکردن باتری خودروی پارک شده مشاهده کردند و بلافاصله به تعقیب آن ها پرداختند. سرنشینان پراید نیز با دیدن ماموران انتظامی درحالی از تقاطع خیابان هدایت و خیام به سوی صدمتری فجر گریختند که استعلام شماره پلاک خودرو از مرکز پیام نشان می داد خودروی مذکور سابقه اعلام سرقت ندارد!

اما ماموران کارآزموده گشت که یقین داشتند با دزدانی حرفه ای روبه رو شده اند همچنان به عملیات تعقیب و گریز ادامه دادند تا این که بالاخره راننده پراید را دستگیر کردند و سرنشین آن نیز با استفاده از تاریکی شب متواری شد. با انتقال متهم به مقر انتظامی، وی با دستور سرگرد امارلو (رئیس کلانتری شفا) در دایره تجسس مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت اما او در حالی ارتکاب سرقت را انکار می کرد که لوازم سرقتی و یک دستگاه گوشی تلفن همراه در بازرسی از داخل خودرو کشف شده بود.

در همین حال افسران تجسس با بازبینی دقیق خودروی پراید به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد شماره سریال خودرو تغییر کرده است. با این سند انکارناپذیر، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و راز سرقت های زیادی را فاش کرد. از سوی دیگر تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که متهم دستگیر شده سوابق متعدد کیفری دارد. با صدور دستورات ویژه قضایی، عملیات پلیس کلانتری شفا برای دستگیری اعضای فراری این باند ادامه دارد.



عملیات دیگری که اعضای باند سرقت موتورسیکلت را به دام انداخت از هجدهم دی زمانی آغاز شد که سه چرخه متعلق به یک خانم کم توان جسمی از اطراف میدان بار نوغان مشهد به سرقت رفت.

به دنبال گزارش این ماجرا به پلیس 110، گروهی از نیروهای ورزیده تجسس با دستور سرگرد کسروی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) وارد عمل شدند و با همکاری شهروندان و منابع و مخبران محلی به تحقیق در این باره پرداختند تا این که یکی از شهروندان با دیدن مشخصات سه چرخه سرقتی در فضای مجازی، به مرد جوانی مشکوک شد که در خیابان رسالت 113 مشهد در حال برش زدن کابین یک دستگاه سه چرخ شبیه سه چرخه سرقتی بود.

او زیرکانه تصاویری از صحنه مذکور تهیه کرد و به این ترتیب ماموران تجسس کلانتری طبرسی شمالی در جریان موضوع قرار گرفتند و با صدور دستور ویژه ای از سوی قاضی عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عامل اوراق کردن سه چرخه را در حالی دستگیر کردند که دارای سوابق کیفری زیادی بود.

با انتقال این متهم به کلانتری مشخص شد که او به همراه دیگر همدستانش در سرقت های دیگر موتورسیکلت نیز نقش دارد بنابراین عملیات این پرونده ادامه یافت و ماموران انتظامی در بیست و هفتم دی موفق شدند یکی دیگر از اعضای 40 ساله باند سرقت موتورسیکلت را به دام اندازند. در بازرسی از پشت بام منزل این متهم نیز قطعات دو دستگاه موتورسیکلت اوراق شده کشف و ضبط شد.

ماموران انتظامی در پیگیری این پرونده و با توجه به اعترافات متهمان در بازجویی های فنی، ضایعات فروشی را نیز در خیابان رسالت دستگیر کردند که قطعات اوراقی سه چرخه سرقتی را خریده بود. تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند و شناسایی مال باختگان دیگر همچنان ادامه دارد.