کد خبر: ۳۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۵

محمد درویش زاده را بهتر بشناسیم

محمد درویش زاده حقوقدان، نویسنده و پژوهشگر حقوق متولد 1350 در مشهد است.
او از سال 1383 تا 1389 مدیرکل برنامه ريزي، نظارت و تدوين متون آموزشي قوه قضائیه و پس از آن قائم مقام معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه بود. درویش زاده از سال 1388 تا 1390 نیز ریاست كارگروه جذب داوطلبان امر قضا را برعهده داشته است.
غالب سوابق علمی و پژوهشی محمد درویش زاده نیز تا پایان دهه هشتاد مربوط به قوه قضائیه می شد برای مثال ریاست مرکز پژوهش های قوه قضائیه که به پژوهشگاه قوه قضائیه شناخته می شود بر عهده وی بود. نظارت علمی بر تدوین حدود 200 عنوان کتاب منتشره در معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضاييه شامل تدوین مقدمه و نظارت بر فرایند تدوین و ارزیابی نیز از دیگر فعالیت های وی در قوه قضائیه بود.
درویش زاده تا امروز کتب و مقالات متعددی نوشته است. کتاب های «جستاری در مدیریت قضایی» و «منشور اخلاق و رفتار قضایی بر پایه تعالیم پیامبر اعظم (ص)» از آثار او است که به عنوان متن درسی آزمون جامع سراسری آموزش های ضمن خدمت قضات بود.  مقاله کاستی ها و بایستگی ها در سازماندهی روابط قانون با رویه قضایی» نیز به عنوان مقاله برگزیده در همايش يكصد سال قانونگذاری انتخاب شد.

یکی از مهم ترین فعالیت های او طراحی های پروژه های حقوقی است. او در کارنامه خود طراحی و اجرای پروژه هایی مانند :«طراحی آموزش غیرحضوری قضات در سال 1381» «طراحی خدمات تخصصی مستندیاب حقوقی» «طراحی طرح ابتکاری دایره المعارف حقوق و قانون ایران» «راه اندازی کمیسیون طراحی آموزشی در معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه» «طراحی نظام آموزش پودمانی در قوه قضاییه» «پیشنهاد ماده واحده دوفوریتی بر مبنای دکترین منع ذی نفعی در موقعیت امانی» و ... را دارد.