کد خبر: ۳۲۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸

سفر وزیر اقتصاد ارمنستان به تهران برای افزایش تعاملات تجاری

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: وزیر اقتصاد ارمنستان برای رایزنی به منظور افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور امروز (جمعه، سوم بهمن) وارد تهران شد.
حمید زادبوم با اشاره به ظرفیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان، حضور وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان در تهران را فرصتی مغتنم برای توسعه و افزایش سطح روابط تجاری دو کشور و رایزنی برای حل موانع و مشکلات تجارت با ارمنستان به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این دعوت از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران صورت گرفته است، از امضای تفاهم‌نامه‌ برای توسعه سطح روابط تجاری دو کشور طی این سفر خبر داد.

زادبوم اظهار داشت: وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر پنج روزه خود به ایران، با تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد. دیدار با فعالان اقتصادی ارامنه در تهران، بازدید از کارخانه سیناژن، کارخانه لبنیات میهن و همچنین سفر به استان اصفهان از دیگر برنامه‌های وزیر اقتصاد ارمنستان طی سفر پنج روزه به تهران است.