کد خبر: ۳۲۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۸

امارات افتتاح سفارتش در تل‌آویو را به تعویق انداخت

فارس نوشت:وزارت خارجه امارات روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که افتتاح سفارت این کشور در تل‌آویو به تعویق افتاده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)، امارات عربی متحده ادعا کرد که افتتاح سفارت این کشور در تل آویو تحت تأثیر محدودیت‌های پیشگیرانه اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و امیدوار است که این اقدام به زودی انجام شود.

وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات امروز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که در حال حاضر با همتای اسرائیلی خود در مورد افتتاح سفارت امارات در اسرائیل در حال هماهنگی است.

در این بیانیه آمده است:« روند گشودن سفارت در حال حاضر تحت تأثیر محدودیت‌های فعلی اعمال شده برای محدود کردن شیوع بیماری همه گیر Covid-19 است.»

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه تلاش‌های امارات و اسرائیل برای انجام واکسیناسیون، وضعیت، بهبود پیدا کرده و روند گشودن سفارت به زودی  تکمیل شود.

دولت امارات روز یکشنبه اعلام کرد که شورای وزیران این کشور با افتتاح سفارت در رژیم صهیونیستی ردر چارچوب پیمان صلحی که بین دو طرف منعقد شده است، موافقت کرد.

این در حالی است که «لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داد که سفارت این رژیم با ورود هیئت دیپلماتیکی اسرائیل، به طور رسمی در ابوظبی افتتاح شد.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که در ژانویه ۲۰۲۱ (ماه جاری میلادی) احتمال افتتاح سفارت امارات در تل آویو نیز وجود دارد و مراسم افتتاح این سفارتخانه با حضور یک هیأت عالی رتبه از امارات انجام خواهد شد.