کد خبر: ۳۲۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۱

توضیح وزارت خارجه درباره اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه توضیح داد.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درخصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه تصریح کرد: براساس آخرین گزارشهای دریافتی، متاسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده‌اند. البته جنازه آنها پیدا شده که پس از انجام‌ هماهنگی های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

سعید خطیب زاده اضافه کرد: بر اساس جزئیات دریافتی از ادارات ذیربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن 5 نفر از کولبران ایرانی در  منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس های تلفنی و ملاقات سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری های ستاد بحران استان آذربایجان غربی،  با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارتمان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران،  درخواست  اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیروهای ترکیه با آنان جهت یافتن این عزیزان شد که البته این تلاش‌ها تا انتقال پیکرها به کشور ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره داشت: مسئولین مرزی همواره تاکید داشته اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری کنند تا با توجه به وضعیت منطقه، گرفتار شرایط تاسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب زاده در پایان  از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.