کد خبر: ۳۲۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۵

تاکید رهبری بر زندگی شرافتمندانه همه ارمنی‌ها

وزیر امور خارجه گفت: رهبری معظم جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی‌ها در این منطقه تاکید داشتند.
وزیر امور خارجه گفت: رهبری معظم جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی‌ها در این منطقه تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه برنامه‌های خود در سفر به ایروان با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار گفت: ارمنستان یک همسایگی خوب برای ایران است و روابط ما با ارمنستان نیز، روابطی بسیار نزدیک و صمیمی است.

وی با بیان اینکه برای شخص شما در ایران بعنوان فردی که شجاعت صلح را داشت، احترام ویژه‌ای قائلیم، گفت: ما با شما نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای داریم و از زمان درگیری‌ها نیز با شما و سایر کشورهای منطقه در تماس بودیم و دوست داریم این تماس‌ها را برای یک آینده همکاری و صلح در منطقه دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: حوزه‌های مختلف فرصت در روابط دوجانبه ما و همچنین روابط چندجانبه وجود دارد که امروز خوشحال می‌شوم درباره آنها صحبت کنیم.

ظریف گفت: شما مواضع جمهوری اسلامی را در قبال بحران اخیر می‌دانید. رعایت حقوق بین‌الملل، حفاظت از مردم، رعایت حقوق اقلیت‌ها، تمامیت ارضی و عدم توسل به زور، از جمله مواضع اصلی و راهبردی سیاست خارجی ماست.

وی تصریح کرد: رهبری معظم جمهوری اسلامی بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی‌ها در این منطقه تاکید داشتند و ما هم میزبان تعداد زیادی از هموطنان ارامنه هستیم.