کد خبر: ۳۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۵

اعضای باند جعل شبکه‌ای در تهران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری شبکه‌ای که در زمینه املاک فعالیت می‌کردند، در اراک و تهران شناسایی و دستگیر شدند.
 ایرنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری شبکه‌ای که در زمینه املاک فعالیت می‌کردند، در اراک و تهران شناسایی و دستگیر شدند.

سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان در انجام تحقیقاتی گسترده از شگرد خاصی از جعل و کلاهبرداری از سوی اعضای یک باند حرفه‌ای در سطح شهرستان اراک مطلع شدند.

وی بیان کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس و هماهنگی و تعامل سازنده مقام قضایی مشخص شد که اعضای این باند، املاک بلاصاحب و یا املاکی که مالکان آنها فوت شده و یا به هر علت دلیل در دسترس نبودند را شناسایی کرده و با استفاده از مدارک جعلی و دست‌یابی به مدارک شناسایی مالکان و پلاک های ثبتی املاک، این املاک را با تهیه و تنظیم مبایعه نامه و قولنامه‌های صوری تصرف کرده و به فروش می‌رسانند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با بررسی‌های پلیس مشخص شد که اعضای این باند به منظور خودداری شاکیان از پیگیری قضایی، با همکاری چند نفر از اراذل و اوباش، آنها را تهدید کرده تا از شکایت آنها به مراجع قضایی و انتظامی خودداری کنند.

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: بلافاصله در آغاز تحقیقات پلیس چند نفر از افرادی که از سوی اعضای این باند متضرر شده بودند، شناسایی شدند و با هماهنگی انجام شده با مقام قضائی و جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم، دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با آغاز عملیات پلیس، پنج نفر اعضای این باند و ۲ نفر از اراذل و اوباشی که با آنان همکاری داشتند در عملیات‌های جداگانه در شهرستان اراک و استان تهران دستگیر شدند و چندین مدرک جعلی، قولنامه و مبایعه نامه‌ جعل شده و تعدادی سکه و کتاب قدیمی از مخفیگاه آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در بررسی مدارک به دست آمده در عملیات دستگیری این افراد، ۲۲ نفر شاکی شناسایی و ۶۴ قولنامه و مبایعه نامه خرید و فروش املاکی که به صورت صوری و جعلی بوده است به ارزش ۱۹۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از آنان کشف شده است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: تاکنون هشت ملک در شهرستان اراک و چهار ملک در تهران که از سوی اعضای این باند تصرف شده بود، مورد شناسایی قرار گرفته و ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس با هماهنگی مرجع قضایی در این خصوص همچنان ادامه دارد.