کد خبر: ۳۲۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

هیج فیلم جذابی متقاضی اکران نوروز نیست؟

سینمادارها همچنان به دنبال فیلمی مناسب برای اکران نوروز هستند و به همین دلیل شورای صنفی نمایش برای این نوبت اکران هنوز به نتیجه نرسیده است.
ایسنا: سینمادارها همچنان به دنبال فیلمی مناسب برای اکران نوروز هستند و به همین دلیل شورای صنفی نمایش برای این نوبت اکران هنوز به نتیجه نرسیده است.

طبق اعلام مرتضی شایسته - دبیر شورای صنفی نمایش - جلسه یکشنبه، سوم اسفندماه این شورا برخلاف قرار قبلی برای اکران نوروزی به نتیجه قطعی نرسیده و لیست فیلم‌ها هفته آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

براساس پیگیری انجام شده برای اکران نوروزی چند فیلم در این جلسه به عنوان متقاضی معرفی شده‌اند ولی برای اکران نوروزی مناسب تشخیص داده نشده و به همین دلیل بررسی و برنامه‌ریزی ادامه خواهد داشت چرا که سینمادارها در تلاش هستند تا صاحبان فیلم‌های «درخت گردو» محمد حسین مهدویان، «دینامیت» مسعود اطیابی و «چپ‌ راست» حامد محمدی را برای اکران در نوروز راضی کنند.

پیش‌تر اسامی این فیلم‌ها به همراه «بی‌همه چیز» محسن قرایی به عنوان متقاضی اکران نوروزی مطرح شده بود، اما پخش‌کننده‌های برخی از این فیلم‌ها این مسئله را رد کرده و تاکید کردند که برای اکران در این نوبت باید شرایط حمایتی متفاوتی فراهم شود، چرا که آن‌ها نگران هستند آنچه در اکران «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف» در این سال کرونایی رخ داد و منجر به شکست آن‌ها در اکران شد، بار دیگر تکرار شود.

در این باره سعید خانی - پخش‌کننده «دینامیت» هفته قبل به ایسنا گفت: اخیرا جلسه‌ای با نماینده سینمادارها و شورای مرکزی پخش‌کننده‌ها داشتیم و در آنجا تاکید شد که با آنچه شورای صنفی نمایش به عنوان "حمایت" از اکران مطرح می‌کند، نمی‌توان کاری انجام داد چون این حمایت‌ها ضمانت اجرایی ندارند. پس بهتر است سینمادارها و پخش‌کننده‌ها راهکاری را در نظر بگیرند تا فیلم‌های خوب اکران شوند.

همچنین امیرحسین حیدری - پخش‌کننده «درخت گردو» - هم گفته بود:‌ ما می‌خواهیم فرمولی را برای اکران طراحی کنیم و این کار به یک سری مذاکره احتیاج دارد و باید در روزهای آینده با شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و همین طور با مدیران سازمان سینمایی جلسه داشته باشیم تا ببینیم شرایط را چطور می‌توان پیش برد که اگر ستاد کرونا اجازه اکران نوروزی بدهد و سینماها در آن مقطع پابرجا باشند فیلم‌های خوبی را نمایش دهیم.