کد خبر: ۳۲۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۴

تصمیم نهایی «اکران نوروز» با صاحبان آثار است

رییس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران بیان کرد که تصمیم نهایی برای اکران فیلم‌ها در سینماهای کشور در شرایط فعلی، برعهده صاحبان فیلم‌ها است.
خبرگزاری مهر: رییس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران بیان کرد که تصمیم نهایی برای اکران فیلم‌ها در سینماهای کشور در شرایط فعلی، برعهده صاحبان فیلم‌ها است.

 

 

علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما و رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران در گفتگو با ما درباره آخرین وضعیت اکران نوروز ۱۴۰۰ گفت: قرار شده است که با شورای صنفی نمایش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سری هماهنگی‌ها صورت بگیرد، تا برنامه‌ریزی مناسبی برای اکران نوروزی فراهم شود. در حال حاضر اکران هیچ فیلمی برای نوروز قطعی نشده است و باید دید صاحبان فیلم‌ها چه تصمیمی برای اکران می‌گیرند. پیشنهاداتی مطرح شده است اما تصمیم نهایی برعهده صاحبان فیلم‌ها است تا با ارزیابی شرایط موجود اجازه اکران فیلم‌های خود را بدهند.

 

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران تاکید کرد: امیدوارم با ایجاد شرایط مناسب از سوی سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش، صاحبان آثار ترغیب به اکران فیلم‌های خود شوند.

 

وی ادامه داد: پیش از هر چیز باید دید وضعیت کرونا جامعه را به چه سمتی می‌کشاند و چه محدودیت‌هایی را در شهرها ایجاد می‌کنند. ما به دنبال یک سینمای سلامت محور هستیم، تاکید می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی در سینماها به خوبی رعایت می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

سرتیپی با اشاره به اینکه هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید با ستاد ملی کرونا هماهنگ شود، توضیح داد: در واقع ما باید حداقل‌های لازم برای اکران مناسب فیلم‌ها را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم اگر شرایط مناسبی فراهم شود، اکران خوبی برای نوروز خواهیم داشت، با توجه به ساختاری که در سالن‌های سینما وجود دارد و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی می‌توان کنترل‌های مورد نظر برای حضور سلامت مخاطب در سینماها را داشته باشیم.

 

سرتیپی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر ساعت بسته شدن سالن‌های سینماها است، در حال حاضر آخرین سانس نمایش فیلم‌ها ساعت ۱۸ است، امیدوارم شرایطی فراهم شود که ساعت نمایش فیلم‌ها در سینماها افزایش پیدا کند که این مساله نیز به لغو منع تردد شبانه مربوط می‌شود.