کد خبر: ۳۲۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۴

اروپا ۱۹ مقام دیگر ونزوئلا را تحریم کرد

شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) نام ۱۹ مقام ونزوئلایی را به بهانه نقش داشتن در "تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون" در این کشور به فهرست تحریمهای اتحادیه اروپا اضافه کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس یک بیانیه این اقدام مطابق با نتایج به دست آمده در نشست ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ شورای امور خارجی انجام شده است.

در این بیانیه تصریح شد: افراد اضافه شده به لیست به طور خاص مسئول تضعیف حقوق انتخاباتی مخالفان و کارکرد دموکراتیک مجلس ملی و موارد جدی نقض حقوق بشر و محدودیت آزادی های اساسی هستند.

این شورا اعلام کرد، به این ترتیب مجموع تعداد افراد تحریم شده در ارتباط با ونزوئلا به ۵۵ تن رسید. این تحریمها شامل انسداد دارایی ها و ممنوعیت مسافرتی بوده و عنوان شده که جوری طراحی شده اند که تاثیر انسانی بر مردم نداشته باشند.

ونزوئلا در ششم دسامبر گذشته انتخابات پارلمانی برگزار کرد. حزب متعلق به نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در این انتخابات حائز ۹۱ درصد آرا یعنی ۲۵۳ کرسی از ۲۷۷ کرسی شد. اتحادیه اروپا گفت، فرآیند این انتخابات مطابق با استانداردهای بین المللی نبوده و این انتخابات را "فرصت از دست رفته برای آزادی" خواند.