کد خبر: ۳۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۸

آخرين وضعيت پرونده هاي مرتضوي در ارتباط با تامين اجتماعي و پاليزدار

شاکي سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران و مدير عامل سابق سازمان تامين اجتماعي آخرين وضعيت پرونده هاي وي در ارتباط با تخلفات تامين اجتماعي و پرونده پاليزدار را تشريح کرد.

'پيمان حاج محمود عطار' عصر يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقي و قضايي ايرنا درباره شکايت از مرتضوي در ارتباط با تخلفات تامين اجتماعي گفت: براي پيگيري شکايت خود امروز به شعبه 15 دادسراي کارکنان دولت مراجعه کردم که بازپرس اعلام کرد اين پرونده در مرحله کارشناسي قرار دارد.

وي درباره آخرين وضعيت پرونده شکايت از مرتضوي به دليل بازداشت غيرقانوني در پرونده پاليزدار نيز اظهار داشت: در ارتباط با اين پرونده نيز بازپرس به نقل از دادستان تهران گفت که همه پرونده هاي مرتضوي به صورت يکجا رسيدگي مي شود.

حاج محمود عطار افزود: پرونده هايي به صورت يکجا رسيدگي مي شوند که هر دو پرونده در يک حالت رسيدگي باشد.

شاکي سعيد مرتضوي در پرونده پاليزدار اضافه کرد: اگر اتهام متهمي مربوط به سنوات گذشته و آماده تصميم گيري باشد آن پرونده را نمي توان با پرونده هاي جديد رسيدگي کرد.

وي يادآور شد: سعيد مرتضوي پس از احضارهاي فراوان، سال گذشته يک مرتبه در ارتباط با پرونده پاليزدار در شعبه 15 دادسراي کارکنان دولت حضور يافت و در آن جلسه اتهامي به وي تفهيم نشد.

به گفته حاج محمود عطار، از مرتضوي در ارتباط با پرونده پاليزدار به اتهام بازداشت غيرقانوني و نشر اکاذيب شکايت شده است.

پرونده گزارش کميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از سازمان تامين اجتماعي نيز به شعبه 15 دادسراي کارکنان دولت ارجاع شده و علاوه بر اين شکايت، دو وکيل دادگستري، جمعي از کارگران يک شرکت توليدي در چابهار و حدود يک هزار نفر از کارگران شرکت ها و کارخانه هاي توليدي کشور به عنوان بيمه شده تامين اجتماعي از مرتضوي شکايت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي دادستان کل کشور پيشتر در خصوص پرونده تامين اجتماعي اعلام کرده بود که اين پرونده توسط قضات مجربي در دادسراي کارکنان دولت در حال رسيدگي است.