کد خبر: ۳۲۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۶

بدترین رکود اقتصاد فرانسه پس از جنگ جهانی دوم رقم خورد

مهر به نقل از راشاتودی نوشت: محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا باعث شده تولید ناخالص داخلی فرانسه با سقوط تاریخی ۸.۲ درصدی روبرو شود.
داده‌های مؤسسه آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نشان داد که محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا باعث شده است تا تولید ناخالص داخلی فرانسه با سقوط تاریخی ۸.۲ درصدی روبرو شود.

پیش از این، این مؤسسه تخمین زده بود که اقتصاد فرانسه ۸.۳ درصد آب خواهد رفت.

اما در این گزارش جدید آمده است: فعالیت‌های اقتصادی فرانسه پس از رشد ۱.۹ درصدی در سال ۲۰۱۹، در سال ۲۰۲۰ با سقوط بی‌سابقه و سنگین ۸.۲ درصدی روبرو شده است.

طبق این گزارش در سه ماهه چهارم سال گذشته تولید ناخالص داخلی فرانسه ۱.۴ درصد نسبت به سه ماهه قبلی آب رفته است، در حالی که در تخمین‌های اولیه این مقدار ۱.۳ درصد پیش‌بینی شده بود.

در این گزارش آمده است: در سه ماهه چهارم که دومین قرنطینه ملی مقابله با کرونا در سراسر فرانسه برقرار شد، تولید ناخالص داخلی ۴.۹ درصد نسبت به سطح تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سال قبل کاهش یافت. البته این افت نسبت به سقوط سالانه ۱۸.۲ درصدی سه ماهه دوم، که اولین قرنطینه برقرار شده بود، شدت کمتری داشت.

اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۹ توانست با رشد ۱.۵ درصدی خود یکی از بهترین عملکردهای اقتصادی منطقه اروپا را به ثبت برساند اما سال گذشته با بدترین سقوط اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم روبرو شد.