کد خبر: ۳۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۱۸

جزييات فرم ثبت نام هدفمندي يارانه ها اعلام شد/ثبت درآمد زنان شاغل لازم الاجراست

مدير بانک اطلاعات سازمان هدفمندي يارانه ها با اعلام جزييات فرم ثبت نام هدفمندي يارانه ها، گفت: ثبت درآمد زنان شاغل در فرم ها لازم الاجراست.

نرگس نجفي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: متقاضيان فاز دوم هدفمندي يارانه ها از 20 فروردين مي توانند براساس زمان بندي تعيين شده و مطابق با آخرين رقم سمت راست درج شده در کارت ملي اقدام به ثبت نام در سامانه Refahi.ir و تکميل فرم مربوط به فاز دوم هدفمندي يارانه ها کنند.

وي گفت: آن دسته از سرپرستان خانواري که اولين رقم سمت راست کد ملي آنها صفر بوده در روز 20 فروردين بايد براي ثبت نام در سامانه Refahi.ir به اين سايت مراجعه کنند. همچنين آنهايي که آخرين رقم سمت راست کد ملي آنها يک است روز 21 فروردين ماه بايد براي ثبت نام و تکميل فرم هدفمندي يارانه ها به سامانه Refahi.ir مراجعه کنند.

وي ادامه داد: برهمين اساس تا پايان روز 29 فروردين آخرين گروه از ثبت نام کنندگان که رقم سمت راست کد ملي آنها 9 است، مي توانند با مراجعه به سامانه Refahi.ir اقدام به ثبت نام در اين سامانه کنند.

نجفي با بيان آنکه روزهاي 30 و 31 فروردين صرفا براي هموطناني که به هر دليل نتوانسته اند در سامانه Refahi.ir ثبت نام کنند، در نظر گرفته شده است، گفت: خواسته دولت از افرادي که احساس مي کنند يارانه نقدي تأثير چنداني در معيشت آنها ندارد اين است که از ثبت نام براي دريافت يارانه نقدي خودداري کنند چرا که با عدم ثبت نام در فاز دوم هدفمندي يارانه هاي دولت مي تواند منابع مالي مورد نياز ساير بخش ها بخصوص توليد را براساس ماده 8 قانون هدفمندي يارانه ها تأمين کند.

وي ادامه داد: در صورت انصراف افراد بي نياز به دريافت يارانه نقدي، اين منابع در اختيار بخش بهداشت و درمان و ساير بخش هاي زيربنايي کشور قرار مي گيرد.

وي درباره نحوه مراجعه مردم به سامانه Refahi.ir و در خصوص تکميل فرم فاز دوم هدفمندي يارانه ها، عنوان کرد: متقاضيان پس از ورود به سامانه Refahi.ir يکسري اطلاعات کلي را مي بينند که در صفحه اول اين اطلاعات صرفا افرادي که خواهان دريافت يارانه هستند به اين صفحه مراجعه و اطلاعات مربوطه را تکميل مي کنند.

وي افزود: در صفحه دوم بايد سرپرست خانوار تعداد افراد تحت تکفل خود را اعلام و در صفحه سوم مجموع درآمد اعضاي خانوار را اعلام کند که در اين مورد فقط مجموع درآمد سرپرست خانوار به تنهايي مطرح نيست بلکه درآمد حاصل از حتي شغل دوم و يا ميزان دريافت سود سپرده بانکي در صورت داشتن سپرده نزد بانک ها نيز بايد اعلام شود.

نجفي ادامه داد: سرپرست خانوار در رابطه با مجموع درآمد اعضاي خانوار بايد طبق گروه بندي تعيين شده اعلام کند که ميزان درآمد آنها آيا کمتر از 600 هزار تومان يا بين600 تا يک ميليون تومان و يا در نهايت جزء گروه آخر درآمدي يعني 2 ميليون و 500 هزار تومان به بالا است.

وي اضافه کرد: در اين بخش يکي ديگر از سوالاتي که در سامانه Refahi.ir مطرح است آيا سرپرست خانوار ملک شخصي مسکوني دارد يا خير؟ که در صورت داشتن ملک مسکوني شخصي بايد آدرس دقيق و کد پستي محل سکونت و شماره تلفن ثابت را نيز ثبت کند زيرا بلافاصله پس از طي مراحل ثبت نام از سوي متقاضي در سامانه Refahi.ir پيامکي مبني بر راستي آزمايي اطلاعات ارائه شده به شماره تماس مربوطه ارسال مي شود.

** ثبت درآمد زنان شاغل هم لازم الاجراست

وي در پاسخ به اين سوال که آيا درآمد زنان شاغل که داراي سرپرست خانوار نيز هستند در قسمت اطلاعات درآمدي خانوارها بايد قيد شود يا خير، گفت: اين موضوع براساس تصميماتي که در ستاد هدفمندي يارانه ها گرفته شده بايد انجام شود چرا که طبق تصميمات ستاد هدفمندي يارانه ها درآمد همه اعضاي خانوار بايد در فرم اطلاعات مربوط به ثبت نام فاز دوم هدفمندي يارانه ها قيد شود.

نجفي با تأکيد بر اينکه از متقاضيان مي خواهيم طبق زمان بندي اعلام شده با مراجعه به سامانه Refahi.ir اقدام به ثبت نام در فاز دوم هدفمندي يارانه ها کنند، تصريح کرد: ثبت نام به موقع باعث کوتاهتر شدن زمان آماده سازي و مراجعه به موقع ساير سرپرستان خانوار به سامانه Refahi.ir مي شود.

مدير بانک اطلاعات سازمان هدفمندي يارانه ها در رابطه با راستي آزمايي صحت اطلاعات ارائه شده از سوي سرپرستان خانوار، گفت: اين کار براساس بند 'و' تبصره 21 بودجه سال 93 که به دولت اجازه داده شده در صورت محرز شدن ارائه اطلاعات غلط از سوي سرپرستان خانوار دولت مي تواند پس از راستي آزمايي اقدام به جريمه دريافت کننده يارانه تا سه برابر آن کند.

وي متذکر شد: اين موضوع در ماده 10 قانون هدفمندي يارانه ها نيز قيد شده به همين علت بحث راستي آزمايي اطلاعات ارائه شده از سوي سرپرستان خانوار در صورت نادرست بودن اطلاعات از سوي دولت کاملا قانوني است ضمن آنکه بر اساس اطلاعات جمع آوري شده در فاز اول هدفمندي يارانه ها توسط سازمان هدفمندي يارانه ها اين اطلاعات شامل 24 بانک اطلاعاتي از جمله داشتن منزل مسکوني يا اجاره اي و ساير موارد مانند حساب هاي بانکي است.