کد خبر: ۳۳۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

خرید خودروی کارکرده یا صفر؟

خرید و فروش خودروهای کارکرده همواره طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. طرفداران این کار بر این عقیده هستند که خودروهای کارکرده افت قیمت خود را داشته و خرید آن‌ها هزینه بی‌مورد خودروی صفر را بر گردن خریدار نمی‌گذارد. در مقابل ، مخالفان معتقدند که ریسک خرید خودروهای کارکرده بالاست و احتمال تحمیل هزینه تعمیرات و رفع برخی مشکلات بر خریدار، در مورد آن‌ها بسیار زیاد است. البته طرفداران این نوع معاملات نیز بر این باورند که می‌توان به کمک کارشناسی حرفه‌ای و بررسی همه جانبه خودرو به صو رت دقیق و تخصصی از تحمیل چنین هزینه‌هایی پیشگیری نمود. اما مخالفان مجددا پاسخ‌گو خواهند بود که خودروهای کارکرده به سبب استهلاک خواه ناخواه قطعات و اجزای مختلف خودرو، در بهترین حالت نیز هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری را در پی خواهند داشت.

قیمت‌گذاری خودروی کارکرد ه

البته نکته دیگری هم وجود دارد که همواره از سوی این مخالفان مطرح می‌شود و آن قیمت‌گذاری‌های مختلف، سلیقه‌ای و غیر اصولی این خودروها است. آن‌ها بر این مهم اصرار دارند که نرخ خودروهای صفر موجود در بازار به سبب قیمت‌گذاری کارخانه تولید کننده یا شرکت وارد کن نده، مشخص است و نمی‌توان روی آن تغییر جدی ایجاد کرد. اما در مورد خودروهای کارکرده قانون مشخص برای قیمت‌گذاری وجود نداشته و مالکان و بعضا دلالان مبلغی دلخواه که مد نظر شخصی‌شان است را برای خودرو اعلام می‌کنند.

به این ترتیب، از نظر آن‌ها همواره یک سوال جدی با شرح « خودرو کارکرده چنده ؟ » مطرح خواهد بود. به‌خصوص این روزها که وضعیت بازار به شدت آشفته است، قیمت‌ها مداوم بالا و پایین می‌شود و اطلاع از قیمت روز بازار نیاز به بررسی لحظه‌ای دارد. در واقع، از نظر این افراد برای اطلاع از قیمت روزانه خودروهای کارکرده باید مانند سکه و دلار، از سامانه‌ای آنلاین، قیم ت لحظه‌ای هریک آن‌ها را به دست آورد.

به عقیده این گروه، در چنین شرایطی احتمال کلاه‌برداری، اعلام غیر واقعی قیمت‌ها و خرید و فروش سودجویانه در بازار خودروهای کارکرده بالا می‌رود. اما این روزها طرفداران خرید و فروش خودروهای کارکرده، پاسخی مناسب برای این افراد دارند. آن‌ها می‌توانند سامانه تعیین قیمت، تخمین قیمت و یا اعلام قیمت خودروی کارکرده دیوار را به مخا لفان خود معرفی کنند.

این سامانه که قیمت‌گذاری خودروهای کارکرده را بر اساس شاخصه‌های تعیین کننده قیمت آن‌ها مانند مدل، برند، سال ساخت، رنگ، کارکرد، سلامت بدنه و مواردی از این دست و به وسیله هوش مصنوعی انجام می‌دهد تبدیل به مرجعی قابل اعتماده شده، که بدون د خالت‌های انسانی و تاثیر سلیقه‌های شخصی نرخ خودروهای دست دوم را براساس اطلاعات دریافتی از معاملات انجام شده در سایت دیوار محاسبه می‌کند.

به این ترتیب، نگرانی از اعلام قیمت‌های غیراصولی و غیرواقعی مرتفع شده و می‌توان در این حوزه با اطمینان بیشتری به خرید و فروش خودرو پرداخت.

دریافت آنلاین قیمت خودروی کارکرده

این سامانه که قیمت‌گذاری خودروهای کارکرده را به صورت آنلاین انجام می‌دهد، تخمینی حدودی در زمینه قیمت خودرو در اختیار متقاضی می‌گذارد. در ادامه، اگر شخص متقاضی نیاز یا تمایل به قیمت‌گذاری دقیق‌تر و کارشناسی شده داشته باشد می‌تواند از خدمات مربوط به این بخش بهره‌مند شود. اما نکته مثبت این تخمین و برآورد اولیه، ضمن دقت بالای آن، بی‌نیاز شدن از رفت و آمد بیهوده در شرایط فعلی خواهد بود.

به این ترتیب که ممکن است هر فردی تنها بخواهد تخمینی اولیه از قیمت ی ک خودرو را در دست داشته باشد و گاهی به دلیل اوضاع فعلی و شیوع کرونا از رفت و آمد بیهوده خودداری کند. این سامانه به او کمک کرده تا با رعایت پروتکل‌ها و بدون اجبار به رفت و آمد تا بازار یا مراجعه حضوری به بنگاه‌های مربوطه، حدود قیمت مورد نظرش را به دست آورد.

به این ترتیب، می‌توان برای خرید یا فروش خودروی مورد نظر با توجه به بودجه‌ موجود تصیم‌گیری کرد. همچنین بدون نیاز به حضور مداوم در مراکز خرید و فروش خودروی کارکرده، انتخاب‌های متعدد را بررسی نموده و بهترین مورد را پیدا کرد.