کد خبر: ۳۳۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۴
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی:

خیز جدید موارد سرپایی کرونا/ مردم برای حفظ جان‌شان سفر نروند/ برخی از کادر درمان منتظر واکسن داخلی هستند

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: افرادی که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشدند یا وضعیت جسمانی خوبی ندارند، مستعد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا هستند و در صورت درگیری واقعا احتمال مرگ آنها وجود دارد، پس بهتر است برای حفظ جان خودشان سفر نروند.
ایلنا : «حمید عمادی» رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی درباره میزان مراجعات کرونایی به این بیمارستان بیان کرد: در بیمارستان، موارد سرپایی افزایش پیدا کرده، اما موارد بستری کماکان مطابق قبل است و افزایش زیادی نداشته است، ولی نگران هستیم تا موارد بستری بیشتر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط یک بخش به بیماران کرونایی و یک بخش آی‌سی‌یو نیز به این بیماران اختصاص دارد و سعی ما بر این است تا بخش‌های کرونایی را بیشتر نکنیم، الان ما خیلی با شدت گردش کرونای انگلیسی در خوزستان مواجه نشدیم، اما نمی‌دانیم که شرایط در آینده همین طور می‌ماند یا تغییر می‌کند.

عمادی با اشاره به اینکه علائم بالینی ویروس ووهان با جهش یافته تفاوتی ندارد، افزود: توجه داشته باشید که پیش از ویروس جهش یافته، بعضی مبتلایان ویروس ووهان هم با شدت بیماری مواجه می‌شدند، برای همین است که نمی‌توان از روی علائم بالینی تفاوتی قائل شد.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته سریع‌تر وارد فاز شدید می‌شوند، اما تفاوت علائم بالینی ندارند و به طور مثال اینطور نیست که یک گروه سرفه نکنند و گروه دیگر که مبتلا به ویروس غیرجهش یافته باشند، سرفه کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: میانگین سنی افراد مبتلا که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، خیلی تفاوت نکرده است و فعلا ویروس جهش یافته که در سنین پایین درگیری بیشتری ایجاد کرده در خوزستان و چند نمونه در استان‌های دیگر مشاهده شده است‌.

وی در مورد تزریق واکسن کرونا به کادر درمان افزود: در بیمارستان‌های مختلف برای تزریق واکسن کرونا به کادر درمان اقدام شده و می‌شود، اما در این بین بعضی افراد می‌گویند، ما واکسن نمی‌زنیم، شاید خیلی‌ها ترجیح می‌دهند تا واکسن نوع دیگری را تزریق کنند، مثلا منتظر واکسن ایرانی هستند که نظر همه محترم است.

عمادی تصریح کرد: اینکه بعضی از دوستان ما واکسن روسی را تزریق نکردند، به این معنی نیست که واکسن بدی باشد، بلکه آنها ترجیح دادند تا از واکسن داخلی استفاده کنند، یا واکسنی که احتمال وارداتش را می‌دهند.

وی گفت: شاید اگر حق انتخابی نبود، بیشتر افراد از همین واکسن تزریق می‌کردند، اما حالا حق انتخاب وجود دارد و می‌توانند منتظر بمانند تا از واکسن‌های دیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به عوارض کرونا افزود: معمولا شایع‌ترین عوارض واکسن یک الی دو روز تب، قرمزی روی جای تزریق واکسن یا گاهی تهوع و استفراغ است، اما همه‌ی این موارد نباید باعث شود تا در برابر تزریق جبهه بگیریم و بگوییم اصلا واکسن نمی‌زنیم.

عمادی تاکید کرد: این یک موضوع منطقی است که چون یک آنتی ژن وارد بدن می‌شود، بدن می‌خواهد در برابر آن آنتی‌بادی بسازد و بدن واکنش نشان خواهد داد، اما تا الان عوارض جدی بر اثر تزریق واکسن کرونا را من نشنیدم و گزارشی در این زمینه دریافت نکردم.

وی در پایان با تاکید بر خطر ویروس جهش یافته در ایام عید، بیان کرد: شرایط سال آینده قابل پیش‌بینی نیست و احتمال اینکه ویروس انگلیسی که الان در خوزستان است به تک تک استان‌ها برسد وجود دارد، برای همین هموطنان باید عید امسال هم مراعات کنند، اصلا نه برای خستگی کادر درمان، بلکه برای به خطر افتادن جان خودشان چون افرادی که تا الان مبتلا نشدند و وضعیت جسمانی خوبی ندارند، مستعد ابتلا هستند و اگر به نوع جدید ویروس دچار شوند، واقعا احتمال مرگ آنها وجود دارد، بهتر است مردم برای حفظ جان خودشان سفر نروند