کد خبر: ۳۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶۵

در ليست ده گوشي پرفروش جهان دو مورد متعلق به شيائومي است!

با نگاه به هر ليستي از ده توليدکننده‌ي برتر گوشي‌هاي هوشمند در خواهيم يافت که اپل و سامسونگ مهمان هميشگي رتبه‌هاي بالايي آن به شمار مي‌روند و پس از آن‌ها نيز معمولا انتظار خواهيد داشت که ديگر نام‌هاي بزرگ نظير سوني، ال‌جي و اچ‌تي‌سي را شاهد باشيد؛ اما با ورود شيائومي کمي معادلات پيشين به هم خورده است. بر اساس گزارش تحقيقات بازاري که توسط Counterpoin (يک کمپاني تحقيقات بازار مستقل) منتشر شده، ليست ده گوشي هوشمند پرفروش جهان در فوريه 2014 در بردارنده‌ي دو دستگاه از توليدات شيائومي است.

قسمت بالايي ليست شباهت بسياري به آنچه انتظار خواهيد داشت دارد. رتبه‌ي پرفروش‌ترين گوشي هوشمند به آيفون 5S تعلق دارد و به دنبال آن آيفون 5C و گلکسي اس 4 سامسونگ جايگاه‌هاي دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. پس از اين هم اپل و سامسونگ ديگر رقبا را در نزديکي جايگاه‌هاي برتر تحمل نکرده و گلکسي نوت 3 در جايگاه چهارم، آيفون 4s و در نهايت دوباره سامسونگ با دستگاه گلکسي اس 4 ميني تا جايگاه ششم را از آن خود کرده‌اند. بنابراين اپل و سامسونگ تا جايگاه ششم ليست پرفروشن‌ترين گوشي‌هاي هوشمند را اشغال کرده‌اند؛ پس از آن انتظار مشاهده‌ي کدام نام را خواهيد داشت؟ سوني؟ ال‌جي؟ اچ‌تي‌سي؟ جايگاه هفتم به شکل غافلگير کننده‌اي به شيائومي با گوشي هوشمند Hongmi تعلق گرفته است. اين دستاورد فوق‌العاده‌اي براي شيائومي محسوب مي‌گردد؛ خصوصا اگر اين مساله را نيز در نظر بگيريد که اين کمپاني در سال 2010 تاسيس شده است.

در حال حاضر تخمين زده مي‌شود که شيائومي بالغ بر ده ميليارد دلار ارزش داشته و بيش از 3,000 کارمند را در اختيار خود داشته باشد. يکي از اين کارمندان کسي نيست جز نائب رئيس بخش اندرويد گوگل، يعني هوگو بارا. هوگو بارا اواخر سال گذشته بعنوان نائب رئيس جديد بخش جهاني شيائومي به اين کمپاني چيني پيوست تا در زمينه‌ي گسترش سبد محصولات و معرفي تجارت خود در سطح جهاني به آن کمک کند.
شيائومي گوشي هوشمند چهار هسته‌اي Hongmi خود را در آگوست سال 2013 رونمايي کرد و اگر آمار ارائه شده توسط Counterpoint صحت داشته باشد به نظر مي‌رسد اين گوشي هوشمند فروش بسيار جالب توجهي را تجربه کرده است. Hongmi يک دستگاه 4.7 اينچي است که از يک پردازنده‌ي چهار هسته‌اي 1.5 گيگاهرتز ساخته‌ي مدياتک و مبتني بر هسته‌هاي کورتکس A7 بهره مي‌برد. در کنار اين مشخصات، واحد پردازش گرافيکي PowerVR SGX544، يک گيگابايت رم، دوربين پشتي 8 مگاپيکسل، دوربين جلوئي 1.3 کگاپيکسل و يک باتري 2000 ميلي آمپري آن را همراهي مي‌کند. اين گوشي هوشمند دو سيم‌کارت، تنها با حافظه‌ي داخلي 4 گيگابايت عرضه شده که البته با دارا بودن ورودي کارت حافظه قابل افزايش است. يکي از نکاتي که باعث منحصر بفرد شدن اين دستگاه مي‌گردد، اجراي يک نسخه‌ي اختصاصي از اندرويد با نام MIUI است.

در ادامه‌ي ليست، دوباره سامسونگ با دستگاه محبوب گلکسي اس 3 قرار دارد و جايگاه نهم نيز به نسخه‌ي ميني همين دستگاه تعلق گرفته است. در نهايت نيز بعنوان خاتمه‌اي بر اين مجموعه‌ي ده تايي، شيائومي با گوشي هوشمند MI3 خود دوباره رخ‌ مي‌نمايد. MI3 گوشي پرچمدار فعلي شيائومي محسوب مي‌گردد که به يک صفحه‌نمايش 5 اينچي تمام اچ‌دي، دو گيگابايت رم و حداکثر 64 گيگابايت حافظه‌ي داخلي تجهيز شده است. قلب پردازشي پرچمدار شيائومي، پردازنده‌ي تگرا 4 انويديا با چهار هسته‌ي 1.8 گيگاهرتزي بوده که در برخي نسخه‌هاي اين گوشي، با اسنپدراگون 800 کوالکام جايگزين شده است؛ دليل استفاده از دو پردازنده‌ي گوناگون در MI3 پشتيباني از باندهاي راديويي مورد نياز در مکان‌هاي جغرافيايي گوناگون است. در نهايت يک دوربين 13 مگاپيکسلي با لنز Exmore RCMOS سوني و يک باتري بسيار مناسب 3,050 ميلي آمپري و در نهايت فرمور MIUI شيائومي آن را تکميل مي‌کند.

بنابراين تصور مي‌کنيد اين آمار جديد چه معنايي براي آينده خواهد داشت؟ آنچه بسيار حائز اهميت خواهد بود اين است که اگر هوگو بارا در مسير خود براي معرفي شيائومي بعنوان يک برند جهاني موفق عمل کند، اپل و سامسونگ با چالشي جديد روبرو خواهند بود.