کد خبر: ۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۴۴

واکنش عسگراولادي نسبت به از سرگيري فعاليت احزاب مشارکت و اعتماد ملي

باشگاه خبرنگاران: "حبيب‌الله عسگراولادي" در حاشيه مراسم ضيافت افطاري جامعه اسلامي مهندسين که پنج‌شنبه در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به تشکيل حزب فراگير گفت: تحزب و تشکل براي حضور مردم در صحنه سياسي کشور لازم است و اعتقاد به جمهوريت لازمه‌اش اعتقاد به اکثريت است که اين امر هرچه گسترده‌تر مورد توجه باشد به جمهوري واقعي نزديک مي‌شويم.

وي با بيان اينکه حزب فراگير به معناي يک حزب نيست تصريح کرد: احزاب نبايد صنفي و جرياني باشند و احزاب بايد با نيروهاي مذهبي آينده سعادت ملت را به پيش برند که ما هم از آن استقبال مي‌کنيم.

دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: معتقديم حزب فراگير باز هم بايد تشکيل شود و در تمامي اقشار باشد و مربوط به قشر و جرياني خاص نباشد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي افزود: حزب جمهوري تجربه خوبي بود اما دشمنان که حضور خود را در منطقه بي‌خاصيت مي‌ديدند در ابتدا با تشکيل حزب خلق مسلمان دست به تخريب حزب جمهوري زدند و پس از آن به ترور شخصيت‌هاي حزب جمهوري اسلامي روي آوردند که اين امر باز هم موثر واقع نشد و پس از آن به فکر ترور فيزيکي افتادند.

عسگراولادي در پاسخ به اين سوال که نظر شما درباره از سرگيري فعاليت احزاب منحله مشارکت و اعتماد ملي چيست؟ بيان داشت: چه اشکالي دارد آنها فعاليت کنند چون رئيس‌جمهوري منتخب چتري باز کرده که همه ملت ايران در زير چتر اين دولت باشند و چه ايرادي دارد که سليقه‌هاي مختلف در حزب فراگير وجود داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا دبير کل حزب اعتماد ملي آزاد مي شود؟ گفت: من در کار قوه قضاييه دخالت نمي‌کنم.

دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به اين سوال که آيا جبهه پيروان امام و رهبري در حزب فراگير ادغام مي‌شود؟ بيان داشت: امکان اين اتفاق هست اما بايد مطرح شود، چرا که حزب فراگير نبايد تصنعي باشد بلکه بايد زيربنايي تشکيل شود.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به اين سوال که آيا اصولگرايان به وحدت نياز دارند؟ اظهار داشت: اصولگرايان آزادي را در سايه استقلال و پايه‌هاي جمهوري اسلامي مي‌دانند چرا که اصولگرايان به پهناي گستره همه نيروهاي معتقد به ولايت هستند و در يک مجموعه و يا دو مجموعه محدود نيستند و طبعا اين امر به آزادي خرد جمعي نياز دارد که همه سليقه‌هاي مختلف در آن حضور داشته باشد و به اين خاطر اصولگرايان را ستايش مي‌کنيم.

عسگراولادي افزود: بنده به عنوان خادمي در جبهه پيروان و موتلفه سعي کردم تدبير کنم و شايد 10 ماه تدبير کرده‌ام اما منتظر تقدير خداوند بوديم که تقدير بر اين شد که حسن روحاني رئيس‌جمهور شود چرا که وي فرزند حوزه،‌دانشگاه و مجلس است و در زماني که در مجلس حضور داشت توانست جلوي احساسات را بگيرد و با جمع‌آوري عقلا به فکر آينده کشور بودند.

وي با بيان اينکه اصولگرايان بدون ترديد حجت الاسلام والمسلمين روحاني را تاييد کرده‌اند گفت:‌ بنده در روز پس از انتخابات به دکتر روحاني گفتم که به شما راي نداده‌ام وقتي شما انتخاب شديد به او گفتم شما خيرالموجودين هستيد.

دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد:‌ حجت الاسلام روحاني يک انسان معتدل و خردورز است و اگر به مطبوعات نگاه کنيد در رابطه با لبنان،‌سوريه و اسرائيل موضعي گرفت که نشان داد در کنار جبهه مقاومت در منطقه است.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در مورد اينکه اصولگرايان بايد در آينده چه اقداماتي را انجام دهند، عنوان کرد: مباحث در بين اصولگرايان شروع شده اما نبايد در بين جريانات به مجموعه‌هاي سياسي با عينک سياه و سفيد نگاه کنيم و بگوييم اصولگرايان سفيد هستند و اصلاح‌طلبان سياه بلکه بايد همان طور که در منشور برادري در روزهاي آخر حيات حضرت امام عمل کرديم همگرايي داشته باشيم.

عسگراولادي افزود: رئيس‌جمهور منتخب در حال مطالعه براي چينش دولتي از ميان اصلاح‌طلبان و اصولگرايان منفرد است و البته از آقايان ميرحسين موسوي و کروبي درخواست دارم که در اين ماه رمضان که ماه توبه است نسبت به امام (ره) و رهبر معظم انقلاب شرايطي را ايجاد کنند که در شب‌هاي قدر آرامشي که در اين دولت پديد آمده اين آرامش را با دعا به جانب کمال ببريم و در عيد فطر امسال کشور رنگ ديني، مذهبي و ملي به خود بگيرد.