کد خبر: ۳۳۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۰

تمسخر خاندان سلطنتی انگلیس توسط یک بازیگر

بازیگر نقش فرد همپتون، رهبر حزب سیاه‌پوستان پلنگ سیاه می‌گوید که شیوه نژادپرستی انگلیسی‌ها به مراتب بدتر از نوع آمریکایی آن است.
تسنیم: بازیگر نقش فرد همپتون، رهبر حزب سیاه‌پوستان پلنگ سیاه می‌گوید که شیوه نژادپرستی انگلیسی‌ها به مراتب بدتر از نوع آمریکایی آن است.
 
تمسخر خاندان سلطنتی انگلیس توسط یک بازیگر
 
 دنیل کالویا بازیگر سیاه‌پوست آمریکایی که تا به حال دوبار برای بازی در فیلم‌های «برو بیرون» و «یهودا و مسیح سیاه» نامزد اسکار شده است، در گفت‌وگوی خود در برنامه «اجرای زنده شنبه‌شب» نکاتی را درباره نژادپرستی و قطع شدن صدایش هنگام دریافت جایزه از گلدن گلوب بیان کرد.
 
این بازیگر انگلیسی در ابتدا با به مضحکه کشیدن همزمانی انگلیسی و سیاه‌پوست بودن بیان کرد که می‌دانم که با شنیدن لهجه من می‌گویید اوه نه او سیاه‌پوست نیست انگلیسی است. اما او بعدش می‌گوید که می‌توان هم سیاه‌پوست بود و هم انگلیسی. او بعد از این با یک شوخی بسیار تند و تیز دیگر به خاندان سلطنتی انگلیس می‌گوید من همان چیزی هستم که خانواده سلطنتی نگران بود نوزاد پرنس هری به آن شکل درآید. منظور او از این سخن این است که باتوجه به ازدواج پرنس هری با مگان مارکل که فرزند یک سفید پوست و سیاه‌پوست است، فرزند آنها می‌تواند پوست تیره باشد و این مایه نگرانی خاندان سلطنتی است. مگان کارل در مصاحبه‌ای گفته بود پس از بارداری، اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا در مورد تیرگی رنگ پوست فرزند آن‌ها نگران بودند و غیبت می‌کردند!
 
کالویا بعد از این ادامه داد که از او می‌پرسند که کدام یک از نژادپرستی بدتر است، بریتانیایی یا آمریکایی؟ او سپس می‌گوید که نژادستیزی بریتانیایی آن‌قدر بد است که سفیدپوستان برای اینکه آزاد باشند از آنجا رفتند تا نژادستیزی مطلوب خودشان را ایجاد کنند. به همین علت است که استرالیا، آفریقای جنوبی و بوستون را خلق کردند.»
 
این بازیگر سیاه‌پوست در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به قطع شدن صدایش هنگام دریافت جایزه گلدن گلوب گفت که باور می‌کنید که صدای من قطع شده بود؟ بهترین شوخی عمرم را کردم اما حقیقت دارد؛ صدای من قطع شده بود. احساس کردم در حال غرق شدنم