کد خبر: ۳۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۵

پلیس فتا: جایزه گرفتن نیاز به رفتن پای خودپرداز ندارد

فارس نوشت: رئیس پلیس آگاهی پایتخت، شگرد کلاهبرداران تلفنی و راه‌های پیشگیری از گرفتار شدن در دام شیادان را تشریح کرد.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت به موضوع کلاهبرداری کارت به کارت اشاره و اظهار داشت:در چند سال اخیر جرمی در سطح کشور به صورت حرفه ای و شبکه ای تحت عنوان کلاهبرداری تلفنی یا همان کارت ‌به کارت رواج پیدا کرده است‌.‌

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران با استفاده از گوشی تلفن همراه اقدام به برقراری تماس با شهروندان کرده و به بهانه‌های مختلف مثل برنده شدن سفر زیارتی در قرعه‌کشی همراه اول، برنامه رادیویی و.. افراد را مجاب به حضور در پای خودپرداز کرده و با القاء اعداد و ارقام، اقدام به انتقال وجوه آنها به حساب های در اختیار خود می کنند.

وی گفت:حتی با مواردی مواجه بودیم که با در اختیار گرفتن رمز دوم حساب وجوه شکات را از حسابشان برداشت کردند.

پلیس فتا: جایزه گرفتن نیاز به رفتن پای خودپرداز ندارد

سردار لطفی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع این جرم اقدامات متعددی انجام شد افزود: از جمله تعدادی از بانک ها اقدام به درج مطالبی در صفحه مانیتور دستگاه خودپرداز کردند، همچنین‌ ‌اطلاع‌رسانی‌در جراید و رسانه های گروهی منجر به کاهش وقوع این جرم شد اما علیرغم اطلاع رسانی انجام شده متاسفانه هنوز آمار وقوع بسیار زیاد بوده و تعداد زیادی از هموطنان گرفتار حیله کلاهبرداران می شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد:با تحلیل علت وقوع جرم و مصاحبه با مالباختگان متوجه شدیم که این افراد به علت عدم اطلاع دقیق، قربانی شیادان شده اند. 

 وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته کلیدی‌ که‌ همه افراد باید بدانند این است که جهت دریافت جایزه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست!