کد خبر: ۳۳۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۱

اولین واکنش حسن روحانی به جنجال های فیلم گاندو علیه دولت

رئیس جمهور گفت: ما در دولت دوازدهم با رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و هدایت ایشان توانستیم آمریکا را شکست دهیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: برای نخستین بار در تاریخ آمریکا و در دوره دولت ترامپ منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، مجمع عمومی و دادگاه لاهه و افکار عمومی بود. اگر تنها نمی‌ماند در شورای امنیت می‌توانست اسنب بک را  پیش ببرند، اگر تنها نمی‌ماند درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران می‌توانست موفقیت به دست بیاورد که نتوانست و تنها ماند. حتی یاران سنتی‌اش او را یاری نکردند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعنوان متحدین سنتی آمریکا هم حمایت و قبول نکردند و رای مخالف دادند و یک جزیره پیدا کرد و آن را همراه خود کرد. یک کشور به درد بخور آمریکا را حمایت نکرد این پیروزی بزرگ است چرا آن را نمی‌گوییم.  



وی ادامه داد: این پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران است و ما در دولت دوازدهم با رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و هدایت ایشان توانستیم آمریکا را شکست دهیم چرا برای آن شکست از پول ملت فیلم درست نمی‌کنید. اگر قرار است از پول ملت فیلم درست کنید واقعیت ها را نشان دهید. حقیقت‌ها را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعی بگوییم و واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

رییس جمهوری گفت: امروز نشاط، زنده بودن، حیات، قدرت و توسعه‌ای که از جاسک گرفته تا چابهار و راه‌آهنی که از چابهار به سمت راه‌آهن سراسری در حال اجراست، تا آبی که در منطقه شرق از دریای جنوب به فلات مرکزی آوردیم، تا گازی که وارد شرق کشور و سیستان و بلوچستان شد تا جاده بزرگراهی که در سراسر سواحل مکران و جنوب ایران می‌بینید، در تاریخ هفت هزار ساله ایران کی بوده است؟  

روحانی افزود: شما بروید و در تاریخ ایران ورق بزنید. چه کسی این کار را انجام داده است؟ ما در زمان تحریم، فشار و سختی این کار را انجام دادیم، ما در حال تحریم راه‌آهن را می‌کشیم، راه‌آهن از چابهار به سمت زاهدان است، آب را از خلیج فارس به سمت زاهدان و زابل طراحی می‌کنیم، آب را از دریای جنوب تا کرمان، سیرجان و یزد و اردکان بردیم و بعد به اصفهان، خراسان جنوبی و مشهد ادامه پیدا می‌کند، این کار عظیم کجا انجام گرفته است؟

وی تصریح کرد: چرا اینها را نمی‌گوییم، چرا فیلم برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم، چرا نمی‌گویم در زمان فشار آمریکا ما آمریکا را شکستیم، چرا آمریکا متواضع شده و سر فرود آورده و با ما اینگونه سخن می‌گوید.  

رییس جمهوری افزود: آمریکا اکنون می‌گوید آیا می‌خواهید ۲ نفر، ۳ نفری، ۶ نفری صحبت کنیم، ما آماده هستیم و می‌خواهیم حرف بزنیم و حل کنیم. این لحن آمریکا در برابر ملت ایران و قدرت ملت ایران را چه کسی می‌توانست به وجود آورد؟

روحانی خاطرنشان کرد: آنچه ما امروز در تاریخ کشورمان می‌بینیم، شرق  و غرب آباد، جنوب و شمال آباد که در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق پیدا کرده است، ۵۵۰ هزار هکتار زمین در غرب کشور و ۴۶هزار هکتار در شرق کشور احیا شده است، این در چه زمانی بوده است؟ این همه کانال، زهکشی، و آب را به زمین‌ها بردن و اجرای آبیاری مدرن، کی در تاریخ ما سابقه داشته است؟

وی ادامه داد: اینکه ما در یک دولت بتوانیم ۵۰ سد ملی افتتاح کنیم و تا امروز ۵۲ سد ملی افتتاح کرده‌ایم؟ کی چنین چیزی بوده است؟ شک دارید ما در بنزین خودکفا هستیم؟ شک دارید بزرگترین صادر کننده بنزین در منطقه هستیم؟ شک دارید صادرکننده گازوییل هستیم؟ مگر ما در دولت قبل وارد کننده اینها نبودیم؟ چرا اینها را نمی‌گویید؟

رییس جمهوری یادآور شد: مگر در زمینه‌ محصولات کشاورزی امروز شرایط ما با دیروز متفاوت نیست؟ چرا این تفاوت‌ها را تبیین می‌کنیم و نمی‌گوییم؟ نتیجه اینکه ما بگوییم یا نگوییم، دشمن این محاسبات را به خوبی مشاهده کرده و در برابر قدرت این ملت سر فرود آورده است و امروز برای اینکه بنشیند و درباره اجرای برجام و بازگشت به تعهدات خود آماده است.