کد خبر: ۳۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۵۴

وزير نيرو: قیمت آب و برق را در فاز دوم هدفمندی افزایش نمی دهیم/ گراني در راه نيست

وزير نيرو از ثبات قيمت آب و برق تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: با اجراي گام دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها قيمت آب و برق افزايش پيدا نخواهد کرد.
 وزير نيرو از ثبات قيمت آب و برق تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: با اجراي گام دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها قيمت آب و برق افزايش پيدا نخواهد کرد.

به گزارش «تیک» حميد چيت‌چيان، تاکيد کرد: با وجود افزايش تعرفه آب و برق در سال گذشته، در مرحله دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها ديگر افزايش قيمت نخواهيم داشت.

وي در پاسخ به اين پرسش که‌ آيا قيمت آب و برق تا پايان سال ثابت باقي مي‌ماند يا خير ؟ گفت: تعرفه آب و برق تا پايان 93 تغيير نخواهد کرد.

به نوشته ی ایسنا، در اواخر سال گذشته قيمت برق 24 درصد به گفته وزارت نيرو افزايش پيدا کرد در حالي که به گفته برخي کارشناسان افزايش تعرفه به طور ميانگين 24 درصد بوده و در بخش‌هايي به رقمي بسيار بالاتر از رقم اعلام شده مي‌رسد.

با توجه به تفاوت چشمگير قيمت تمام شده برق و آب اين دو صنعت در سال‌هاي اخير بدهي چشمگيري را در کارنامه خود ثبت کردند و انتظار مي رود با افزايش تعرفه‌اي صورت گرفته اين صنايع بتواند اقتصاد بهتري داشته باشند تا خدمات به صورت پيوسته و با کيفيت ارائه شود.

بر اين اساس پس از رايزني‌هاي صورت گرفته وزارت نيرو در بخش برق ديگر اين صنعت سهم هدفمندي‌ يارانه‌ها را پرداخت نمي‌کند بلکه با تخفيف چشمگير نسبت به ميزاني که به عنوان سهم هدفمندي پرداخت مي‌کرد به عنوان هزينه سوخت به وزارت نفت وجه پرداخت خواهد کرد.

همچنين صنعت آب نيز با توجه به مشکلات عديده‌اي که از لحاظ اقتصادي به خاطر فاصله زياد قيمت تمام شده و تعرفه دريافتي دارد درصدد است که از پرداخت سهم هدفمندي‌ معاف شود و اين هدف نيز تقريبا محقق شده است.