کد خبر: ۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اقدام بی سابقه ی نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از ایران

المانیتور نوشت: 118 عضو کنگره آمریکا با امضای نامه ای بی سابقه از اوباما خواسته اند که در پی انتخاب حسن روحانی از فرصت ها برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک با ایران استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این نامه که توسط دیوید پرایس نماینده دموکرات و چارلز دنت نماینده جمهوریخواه تهیه شد، بزرگترین و بی سابقه ترین اقدام در حمایت  از ایران در درون کنگره به شمار می آید.

سخنگوی دیوید پرایس می گوید: امضای این نامه تا پنجشنبه شب ادامه دارد و جمعه به کاخ سفید ارسال می شود.

وی افزود: تا عصر پنج شنبه 118 عضو کنگره این نامه را امضا کردند که 14 نفر از آنها جمهوریخواه بودند.

در این نامه آمده است: این نخستین بار نیست که ایران رئیس جمهوری با مرام اعتدال گرایی و اصلاحات انتخاب کرده است، تاریخ به ما توصیه می کند که در مورد دورنمای این تغییر پرمعنا هوشیار باشیم.

در بخش دیگری از این نامه خطاب به رئیس جمهور امریکا آمده است: با توجه به خطراتی که متوجه امریکا، اسرائیل و جامعه بین الملی است، عدم استفاده از فرصت "روحانی" اشتباه محسوب می شود.

در این نامه آمده است: انتخاب دکتر روحانی فرصتی واقعی برای پیشرفت در مسیرتوافقی قابل اجرا است که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز می دارد!

در ادامه این نامه آمده است: ما باید هوشیار باشیم که امکان چنین پیشرفتی را از طریق اقدامات تحریک امیز به حداقل نرسانیم چرا که این اتفاق می تواند موضع رئیس جمهور جدید ایران را نسبت به تندروهای ایران تضعیف کند.

در بخش دیگری از نامه ی مذکور آورده شده است: درحالیکه اعضاء، دیدگاه های متقاوتی در مورد  آن مسائل دارند، اما ما باید بر نیاز به "تلاش های دیپلماتیک جدید به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر خود" در قبال ایران توافق کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
3
1
به این میگن حمایت؟ ..