کد خبر: ۳۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۰۸

مخالفت فدراسيون با تصميم شماره 8/ خداحافظي جباري از تيم ملي منتفي است!

ايسنا: دبير کل فدراسيون فوتبال با بيان اين که خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي صرفا تصميم شخصي او است و از نظر فدراسيون مردود است، گفت: ملي پوشان سرباز مملکت هستند و تصميم گيري درباره حضورشان در تيم ملي بر عهده فدراسيون و مربي تيم ملي است. بنابراين کسي نمي تواند بگويد به تيم ملي نمي‌آيم چون شايد مصدوم شوم!

مهدي محمد نبي که صبح امروز (جمعه) در برنامه تلويزيوني «ورزش و مردم» حاضر شده بود. در واکنش به موضوع خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي فوتبال ايران گفت: اين نظر و تصميم شخصي مجتبي جباري است و تصميم اصلي در اين باره را بايد فدراسيون و مربي تيم ملي بگيرد. بازيکن نمي‌تواند بگويد من به تيم ملي نمي‌آيم چون شايد مصدوم شوم!

وي افزود: اين که بازيکنان چه شرايطي در تيم ملي داشته باشند و چه پيش‌بيني را مي‌توان درباره آنها داشت بر عهده سرمربي تيم است. بازيکنان سرباز مملکت هستند و بايد بدانند پيراهني که به تن مي‌کنند مقدس است و شايد حدود 20 ميليون جوان آرزوي بر تن کردن اين پيراهن را دارند. اکنون که اين شانس به آنها رسيده است آن را حفظ کنند. به دست آوردن پيراهن تيم ملي سخت است. در هر حال نوع صحبت کردن جباري قابل احترام است ، اما تصميم نهايي درباره او را بايد فدراسيون و کي‌روش بگيرند. جباري بايد به فدراسيون بيايد و با رييس فدراسيون در اين باره جلسه اي داشته باشد.

دبير کل فدراسيون با بيان اين که اميدوار است نام سيد مهدي رحمتي در ليست نهايي کارلوس کي‌روش براي تيم ملي باشد، اظهار کرد: از نظر من و کفاشيان هر تصميمي درباره بازيکنان و ليست تيم ملي را بايد کي‌روش بگيرد و او در انتخاب ملي‌پوشان اختيار کامل دارد. ما فقط اميدواريم نام رحمتي در ليست نهايي کارلوس کي‌روش قرار گيرد.

نبي در باره موضوع تمديد قرارداد کي‌روش نيز اظهار کرد: قرارداد او تا پايان جام جهاني 2014 است و در بهمن ماه سال گذشته هيات رييسه فدراسيون مصوب کرد تا قرارداد او را تمديد کنيم. به هر حال براي تمديد قرارداد بايد تعامل‌ها و توافق‌ها دو طرفه باشد. اما کفاشيان در مذاکره شفاهي که با او داشته هنوز به توافقي نرسيده‌اند. رييس فدراسيون ايميلي را به کي‌روش زده و از او به صورت مکتوب خواسته است تا نظراتش را براي تمديد قرارداد به صورت مکتوب اعلام کند. فدراسيون مي‌خواهد هر چه زودتر تصميم خود را بگيرد چون فاصله زماني از جام جهاني تا جام ملت‌هاي آسيا در استراليا کم است.

وي افزود: کي‌روش در نظر خواهي عمومي يکي از رسانه‌ها 86 امتياز گرفته است و فدراسيون هم معتقد است که او با تيم ملي خوب کار کرد. کي‌روش از بهترين مربيان دنياست، اما ما بايد به جيبمان نگاه کنيم. طبق قانون فدراسيون منابع درآمدي مختلفي دارد، اما تامين پول قرارداد کي‌روش بيشتر بايد از طريق وزارت ورزش و جوانان صورت گيرد. وقتي کي‌روش به ايران آمد سعيدلو وزير ورزش بود قرار بود اين وزارتخانه پول سرمربي تيم ملي را تامين کند، اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد. در نظرسنجي انجام شده توسط اين رسانه مردم به سازمان ليگ هم 72 امتياز دادند که نشان مي‌داد از عملکرد سازمان ليگ در اين فصل رضايت دارند.

نبي در واکنش به اين ظاهرا کيومرث هاشمي، رييس کميته ملي المپيک مخالف حضور مربي خارجي در تيم ملي اميد بوده و گفته است پول قرارداد وينگادا را فدراسيون بايد تامين کند؟ گفت: حضور مربي خارجي در راس تيم المپيک (اميد) مصوبه هيات رييسه است که پيش از حضور کيومرث هاشمي در کميته ملي المپيک صورت گرفته بود. همين طور پيش از اين منابع ارزي براي تامين هزينه تيم المپيک را کميته ملي المپيک تامين مي‌کرد و حالا ممکن است پول ريالي بدهند تا ما دلار را تهيه کنيم. بنابراين خيلي فرق نکرده است. کيومرث هاشمي مي‌داند که فدراسيون‌ها مشکلات زياد مالي دارند و البته هميشه به ما کمک کرده‌اند.

مهدي محمد نبي همچنين از الکترونيکي شدن فروش بليت در فصل آينده خبر داد و افزود: وزارت ورزش و جوانان اين دستور را صادر کرده و طرح بليت الکترونيکي تا پايان فصل آينده اجرا خواهد شد. براي اين طرح قراردادي هم منعقد شده و به اجراي آن خوش بين هستيم.

دبير کل فدراسيون همچنين از الزامي شدن انتشار رقم قرارداد بازيکنان و مربيان در فصل آينده خبر داد و مطرح کرد. سازمان ليگ وظيفه دارد تا قراردادهايي که بازيکنان و مربيان با باشگاه‌ها منعقد مي‌کنند را منتشر کنند و شفاف سازي صورت بگيرد. بازيکن و مربي نيز موظف است بر اساس همين قرارداد، ماليات خود را پرداخت کند. در غير اين صورت اولين نفري که متضرر مي‌شود خود مربي يا بازيکن است.