کد خبر: ۳۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۳

فيسبوک امکان چت کردن از طريق اپ خود را غير فعال خواهد کرد

شبکه‌ي اجتماعي فيسبوک طي يک اطلاعيه که در برخي کشورهاي اروپايي منتشر شده، اعلام کرد که قابليت چت کردن از درون اپليکيشن مخصوص اين شبکه غيرفعال خواهد شد و کاربران مجبور خواهند بود از اپليکيشن پيام‌رسان فيسبوک استفاده نمايند.

با وجود اعمال اين تغييرات، همچنان دکمه چت کردن در اپ فيسبوک باقي خواهد ماند، اما با انتخاب آن، اپليکيشن پيام‌رسان شروع به کار خواهد نمود.

فيسبوک تاکيد کرده که اين اقدام به زودي در سراسر جهان صورت خواهد پذيرفت و تمامي کاربران موظف به دانلود و نصب اپليکيشن پيام‌رسان اين کمپاني هستند. با اين وجود، برخي استثنائات همچنان در اين ميان وجود دارند. به عنوان مثال دستگاه‌هاي اندرويدي ارزان‌قيمت که از حافظه کمي برخوردار هستند، مي‌توانند همچنان از روش قبلي استفاده نمايند. همچنين کاربران گوشي‌هاي مبتني بر ويندوزفون نيز از اين قاعده مستثني بوده و مي‌توانند از روش قبلي استفاده نمايند.

اگر همچنان از اپليکيشن پيام‌رسان فيسبوک استفاده نکرده‌ايد بايد بدانيد که تجربه کار کردن با آن بسيار بهتر از پيام‌رساني است که با اپ اصلي اين شبکه‌ي اجتماعي يکپارچه شده بود.

درست است که قرار داشتن تمامي امکانات در يک اپليکيشن واحد مزيت‌هايي را در پي دارد، اما ارائه يک اپليکيشن مخصوص مانند پيام‌رسان فيسبوک مي‌تواند دريچه گسترده‌اي را به روي کاربران بگشايد. صرف نظر از مشکلاتي نظير عدم عملکرد مناسب بر روي دستگاه‌هاي با حافظه اندک، اين اپليکيشن آينده‌ي خوبي را در پيش خواهد داشت به خصوص اينکه به نظر مي‌رسد قرار است موارد کاربردي نظير برقراي تماس صوتي و برخي قابليت‌هاي ديگر نيز در آينده‌ي نزديک به اين اپليکيشن اضافه شود.