کد خبر: ۳۳۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۳

آمریکا: گفتگوی وین را گامی به جلو می‌دانیم

سخنگوی کاخ سفید، مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا به برجام را گامی به جلو دانست و گفت: انتظار داریم این گفتگو‌ها دشوار و طولانی باشد.

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید، مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا به برجام را گامی به جلو دانست و گفت: انتظار داریم این گفتگو‌ها دشوار و طولانی باشد.

جن ساکی در نشست خبری روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره اعلام ایران برای شروع غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم، افزود: همانطور که گفتیم ما اعلامیه تحریک‌آمیز ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد را جدی می‌گیریم.

آمریکا: گفتگوی وین را گامی به جلو می‌دانیم

وی ادامه داد: گروه ۱+۵ باید برای رد آن متحد شوند.این اقدام، جدی بودن ایران برای گفت‌وگوهای هسته‌ای و پایبندی متقابل به برجام را زیر سوال می‌برد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: اکنون گفت‌وگوی غیرمستقیم جاری است که از هفته گذشته آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. انتظار داریم این گفت‌وگوها دشوار و طولانی باشد اما همچنان احساس می‌کنیم که به سمت جلو قدم بر می‌دارند و با هدایت دیپلماسی به دنبال یافتن مسیر هستند.

کرونا و کره شمالی از موارد دیدار بایدن و سوگا

ساکی درباره دیدار امروز یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم گفت: انتظار داریم که رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ژاپن درباره کووید۱۹ و چگونگی کنترل درآوردن آن تبادل نظر کنند.

وی افزود: آنها همچنین در قالب گروه چهارجانبه کواد درباره افزایش همکاری و حمایت از کوواکس صحبت خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید درباره اینکه آیا دو طرف درباره کره شمالی هم تبادل نظر خواهند داشت، گفت: همانطور که می‌دانید سیاست ما در قبال کره شمالی در حال بازبینی است. ژاپن همیشه در این باره مورد مشورت قرار خواهد گرفت، دیدارهای سران و افراد این فرصت را برای بحث درباره آن فراهم خواهد کرد.

ساکی اظهار کرد: می‌دانیم که ژاپن هم علاقمند است نه تنها درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی بلکه برای ثبات منطقه گفت‌وگو کند.