کد خبر: ۳۳۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰

حضور پر رنگ زنان در این سریال‌های رمضان

ایسنا نوشت: نقش زنان در سریال‌های ماه رمضان امسال در کشورهای عرب زبان به طور بی سابقه‌ای پررنگ شده و ۹ سریال با محوریت قهرمان زن، در این کشورها در حال پخش است.
با وجود اینکه تعداد سریال‌های عربی که امسال در ماه رمضان خود را به پخش رسانده‌اند در مقایسه با سال‌های قبل کمتر است، اما امسال حضور زنان به عنوان قهرمان و نقش اصلی داستان در سریال‌ها بیشتر از قبل شده است.

در ماه رمضان سال گذشته حدود شش سریال با محوریت زنان در کشورهای عربی ساخته شده بود؛ در حالی که این تعداد در ماه رمضان امسال به عدد ۹ عدد رسیده است.

موضوع دیگری که در سریال‌های رمضانی امسال کشورهای عربی به چشم می‌خورد استفاده از چند قهرمان در یک سریال است؛ این انتخاب راه حلی برای حل مشکلات کم کاری بازیگران در دوران کرونا عنوان شده است.

در ادامه، داستان چند سریال با محوریت زنان عنوان شده است:

«جنگ خانوادگی» یکی از سریال‌های مصر است که نقش اصلی آن را یک زن ایفا می‌کند. داستان درباره دختری است که در کودکی مادرش مجبور به ترک او شده و با نامادری‌اش بزرگ می‌شود. درگیری‌های بین مادر و دختر داستان سریال را پیش می‌برد. یسری، بازیگر مصری ایفاگر این نقش است و سامح عبدالعزیز آن را کارگردانی کرده است.

«بازی نیوتن» نیز  به کارگردانی و نویسندگی تامر محسن و با بازی منی زکی درباره زنی سی ساله به نام «هنا» است که به خاطر مشکلاتی که در زندگی با همسرش دارد به امید دستیابی به رفاه و آرامش بیشتر به صورت غیرقانونی به آمریکا مهاجرت می‌کند تا با به دنیا آوردن فرزندش در آمریکا تابعیت آن کشور را به دست آورد.

«کاخ نیل» با بازی دینا الشربینی و کارگردانی خالد مرعی داستان زنی را روایت می‌کند که پس از مرگ همسرش ناچار به ازدواج با برادر شوهرش می‌شود و درگیری‌هایی میان او وهمسر اول برادر شوهرش به وجود می‌آید.

«دختر سلطان» نیز سرگذشت دختری را روایت می‌کند که پدرش در کار قاچاق مواد مخدر دست داشته و همین موضوع زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است. او سعی می‌کند تا تغییراتی را در زندگی‌اش ایجاد کند. أحمد شفیق این سریال را کارگردانی کرده و روجینا ـ بازیگر مصری ـ نقش اول آن را بازی می‌کند.