کد خبر: ۳۳۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۲

پرمصرف ها منتظر افزایش تعرفه برق باشند

ایسنا به نقل از سخنگوی صنعت برق نوشت: مشترکان پرمصرف که اقدامی برای کاهش مصرف نداشته‌اند از ابتدای خرداد ۱۶ درصد افزایش را در صورتحسابشان شاهد خواهند بود.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه امسال با هوای گرم آغاز شد، اظهار کرد: به طور متوسط در اغلب نقاط ۵ درجه به دمای کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل افزوده شده که منجر به این شده که وسایل سرمایشی و چاه‌های کشاورزی زودتر آغاز به کار کردند و صنایع نیز ۲۶ درصد افزایش مصرف ناشی را افزایش تولید داشته‌اند و جمعا منجر به این شده که ما حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف انرژی را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: جهت مصرف بهینه تدارک لازم دیده شده و بر اساس مصوبه هیات وزیران پیش بینی شده که تعرفه برق ۷ درصد برای همه مشترکان افزایش پیدا کند برای مشترکانی که زیر الگوی کم مصرفی برق مصرف می‌کنند قبوض به صورت رایگان و با صورتحساب صفر اعمال خواهد شد. 

پرمصرف ها منتظر افزایش تعرفه برق باشند

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: مشترکین خوش مصرف با راهکارهای ساده می توانند میزان مصرف را به زیر الگوی کم مصرفی هر منطقه برسانند.
وی با بیان اینکه مشترکان خوش مصرف اگر بتواند میزان مصرف را کاهش دهند از پاداش مدیریت مصرف برخوردار خواهند شد، افزود: علاوه بر این به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف ۲۰ درصد در صورتحساب کاهش اعمال خواهد شد.

طبق اعلام وزارت نیرو، رجبی مشهدی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف که اقدامی برای کاهش مصرف نداشته‌اند از ابتدای خرداد ۱۶ درصد افزایش را در صورتحساب شان شاهد خواهند بود، گفت پر مصرف ها می توانند با رعایت نکاتی در دسته مشترکان کم مصرف قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این دسته از مشترکان می بایست از وسایل برقی درست استفاده کرده و از هدررفت انرژی به هر شکل ممکن جلوگیری کنند که می‌تواند در مباحث روشنایی و یا وسایل سرمایشی باشد تا امسال که حدود ۳۴ درصد کم بارشی داشتیم و نیروگاه‌های برقایی آب کمتری دارند و منجر به محدودیت حدود ۳۰۰۰ مگاوات می‌شود، را بخوبی پشت سر بگذاریم.