کد خبر: ۳۳۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

استاندار تهران: احتمال تعطیلی هفته آینده وجود دارد

استاندار تهران و فرمانده مبارزه با کرونای پایتخت در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا استان تهران بر این باور بودند که برای کنترل بیماری کرونا نیازمند ادامه دار بودن تعطیلی‌های استان تهران هستیم.
  انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز در جلسه مبارزه با کرونا در استانداری تهران اظهار کرد: تعطیلی تهران منوط به تصمیم ستاد ملی است و طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته هفته آینده نیز محدودیت‌ها تداوم دارد و موارد لازم توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا در مورد فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز اجرایی می‌شود و تمام پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل هستند و رستوران‌ها تنها می‌توانند غذای بیرون بر داشته باشند و اگر رستورانی نسبت سرو غذا اقدام کند حتماً برخورد شدید می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه همه بوستان‌ها و پارک‌ها باید تعطیل شوند، ادامه داد: نیروی انتظامی موظف است در صورت مشاهده پارک یا بوستانی که فعالیت دارد نسبت به تعطیلی و جلوگیری از ورود افراد به این پارک‌ها اقدام کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: رستوران‌ها و تالار‌ها تنها به شکل بیرون بَر اجازه فعالیت دارند و در غیر این صورت تعطیل می‌شوند و معاونین بهداشت این اجازه را دارند که بدون هماهنگی با سایر دستگاه‌ها برخورد و تعطیلی محل را در دستور کار قرار دهند.

نیازمند تخت‌های بستری بیشتری هستیم

در این جلسه علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران بیان کرد: باید شرایط محدودیت‌ها را برای دو هفته دیگر ادامه دهیم.

وی افزود: هم اکنون تعداد مراجعان سرپایی، بستری همچنین میزان فوتی‌ها در بخش‌های مختلف اعم از عادی و ویژه سیر صعودی به خود گرفته است و به نظر می‌رسد رسیدن به یک فرآیند نزولی به این سرعت اتفاق نیفتد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران ادامه داد: این الگوی غالب در کشور است و شاهد بالا رفتن سطح سرایت در بین خانواده‌ها هستیم و نخستین شاخص در کاهش و یا کم شدن مراجعان سرپایی مراکز درمانی است.

زالی با بیان اینکه استان تهران در بحث اقدام و درمان بیماری کرونا پیشرو است، اضافه کرد: دستاورد‌های آن نیز قابل توجه و عملکرد‌ها به خوبی گویای این موضوع است، اما به‌رغم افزایش تخت و ظرفیت بستری هر روز نیازمند تخت‌های بیمارستانی بیشتری هستیم ضمن اینکه با کمبود نیرو مواجه هستیم باید نیرو‌هایی برای مدت یکسال و شش ماه در عرصه بیمارستانی جذب و استفاده شوند.

منبع: فارس