کد خبر: ۳۳۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۵

تنها ویروس جهش یافته موجود در کشور «کرونای انگلیسی» است

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود هرگونه ویروس جدید کرونا به کشور را تکذیب کرد و گفت: تنها نوع ویروس جهش یافته کرونا که وارد ایران شد، کرونای انگلیسی بوده است و دیگر انوع ویروس های جهش یافته در هیچ کجای کشور مشاهده نشده است.
دکتر سیما سادات لاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران افزود : وزارت بهداشت متولی شناسایی نوع ویروس است و تا کنون هیچ موردی غیر از نوع انگلیسی آن وارد کشور نشده است.

وی هشدار داد : البته این به معنای ناممکن بودن ورورد انواع دیگر ویروس های جهش یافته به کشور نیست و باید نسبت به این تهدید بسیار هوشیار بود ، زیرا برخی از انواع ویروس کرونای جهش یافته می توانند بسیار آسیب‌زا باشند و کنترل پاندمی را با مشکل مواجه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت : در درون کشور نیز ممکن است با جهش هایی در ویروس کرونا مواجه شویم که البته تا کنون مورد مشکوک یا قطعی مشاهده نشده است.

وی تنها راهکار برای از بین بردن تهدید کرون را واکسیناسیون همگانی دانست و افزود : تا زمانی که واکسیناسیون همگانی کامل شود ، بهترین روش رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک است که تقریباً مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ را آسان خواهد کرد.

سادات لاری مسئولیت جلوگیر از ورود سوش های جدید ویروس کرونا به کشور را متوجه دستگاه ها و نهادهای متولی از طریق اجرای سختگیرانه تمامی محدودیت ها و پروتکل ها دانست و گفت که وزات بهداشت هم تاکنون هشدارهای لازم را نسبت به اهمیت جلوگیری از ورود ویروس های جدید به متولیان داده است.