کد خبر: ۳۳۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۳

۱۰ دیپلمات دیگر آمریکایی در لیست اخراجی روسیه

ایرنا نوشت«بارت گورمن» معاون سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار و به او اعلام شد که ۱۰ دیپلمات سفارت آمریکا در مسکو فرد نامطلوب شناخته شده و باید خاک روسیه را ترک کنند.
وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در یادداشتی به گورمن خاطرنشان شد که ۱۰ دیپلمات سفارت آمریکا در مسکو عنصر نامطلوب هستند و باید تا روز ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) خاک روسیه را ترک کنند.

در بیانیه گفته شده است: این اقدام در پاسخ متقابل به اقدامات خصمانه طرف آمریکایی در مورد تعدادی از کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن و سرکنسولگری روسیه در نیویورک که بدون هرگونه دلیل عنصر نامطلوب اعلام شده اند ، صورت می گیرد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه گفته است: در آینده نزدیک گام های دیگر روسیه در چارچوب مجموعه اقدامات مسکو در پاسخ به تحریم های غیرقانونی آمریکا اعلام خواهد شد. 

خبرگزاری ریانووستی امروز (چهارشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: وزارت خارجه روسیه معاون سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد. 

این مقام روس به علت احضار بارت گورمن معاون سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه اشاره ای نکرد.

گورمن پیش از ورود به وزارت خارجه روسیه بدون ذکر جزییات بیشتر به خبرنگار ریانووستی گفت که برای دیدار با شرکای خود آمده است. 

روسیه یک هفته پیش ده دیپلمات آمریکایی را در پاسخ به اقدام مشابه واشنگتن اخراج کرد.