کد خبر: ۳۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۳۴
گزارش لس انجلس تایمز از

یک تظاهرات اعتراضی در ایران نسبت به توافق هسته ای/«روحانی مخفیانه در حال سازش است»

در حالی که مردم نارضایتی خود را از عدم وجود نتایج قطعی در مذاکرات جاری با قدرت های جهانی ابراز می کنند ،تظاهر کنندگان در راهپیمائی بعد از نماز جمعه تهران، خواستار حفظ حقوق هسته ای ایران شدند .
لس انجلس تایمز نوشت: در حالی که مردم نارضایتی خود را از عدم وجود نتایج قطعی در مذاکرات جاری با قدرت های جهانی ابراز می کنند ،تظاهر کنندگان در راهپیمائی بعد از نماز جمعه تهران، خواستار حفظ حقوق هسته ای ایران شدند .

به گزارش سرویس بین الملل «تیک» Tik.ir، تظاهر کنندگان قول دادندکه ایران نه برنامه هسته ای را تعطیل و نه ظرفیت غنی سازی اورانیوم خود را رها نخواهد کرد .آنها شعار می دادند « چرخه کامل سوخت حق مسلم ماست ! » .

بسیاری از ایرانی ها که مشتاق لغو تحریم های اقتصادی هستند از فقدان پیشرفت در مذاکرات که باید براساس قرارداد موقت سال گذشته حاصل شود ناراضی هستند .

سمیه دانش، زن خانه داری که دست دختر 4 ساله خود را بعد از ترک راهپیمائی روز جمعه در دست داشت گفت ، « من فکر می کنم مسئولین ما وقت خودرا تلف می کنند ـ این مذاکرات برای ما نتیجه ای در بر نخواهد داشت » .

هوشنگ طالع یکی از اعضای سابق مجلس گفت ، « دولت [ آقای ] روحانی ، مخفیانه در حال سازش است » .

ایران می گوید برنامه غنی سازی اورانیوم این کشور کاملا برای مقاصد صلح آمیز از قبیل تولید برق است . اما برخی از کشور های غربی بیم دارند که تهران برای ساخت بمب هسته ای به دنبال این توانائی باشد .

ایران در مقابل محدودیت ها برای برنامه هسته ای خود و بازرسی های بین المللی خواستار لغو تحریم ها است .

درحالی که مذاکره کنندگان ایرانی به یک رشته ملاقات ها در وین با نمایندگان کشور های به اصطلاح 1+ 5 : آمریکا ، انگلستان ، فرانسه ، روسیه ، چین و آلمان ادامه می دهند، احساسی از سرخوردگی در حال شکل گرفتن است . مسئولین در هردو طرف گفته اند که پیشرفت هائی حاصل شده است و تا بیستم ژوئیه می توان به توافق نهائی رسید . اما شرکت کنندگان همچنین می گویند موضوعات مهمی هنوز وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود .

نگرانی عمده در تهران این است که قدرت های جهانی ممکن است از مذاکرات برای تلاش جهت فشار در باره موضوع های حساس از قبیل برنامه موشک های بالستیک ایران استفاده کنند .

محمود امیری ،روحانی و عضو مجلس که بعد از نماز جمعه صحبت کرد گفت ، « ما می دانیم که بعد از رسیدن به توافق با آنها در 20 ژوئیه یا هر زمان دیگر تلاش های دیگری برای تحت فشار قرار دادن ما صورت خواهد گرفت .تدابیر شیطنت آمیز آنها کاهش پیدا نخواهد کرد .