کد خبر: ۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۱

تاثیر تحولات اوکراین بر مذاکرات هسته‌ای ایران

موسسه آمریکایی پیش بینی کرد در نیمه دوم سال 2014 بحران اوکراین بر تحولات عمده ژئوپلتیک جهان و مذاکرات هسته ای ایران تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، موسسه آمریکایی ژئوپلتیک استراتفور در پیش بینی خود درباره تحولات 4 ماهه دوم سال 2014 اعلام داشت که در این مدت موضوع تنش ها در اوکراین در دستور کار موضوعات و مباحث مهم ژئوپلتیک جهان قرار خواهد داشت.

در پیش بینی این موسسه آمده است که در این دوره آمریکا و روسیه درباره تبعات منطقه ای تنش خود بر سر تحولات اوکراین رو در رو خواهند شد و نوعی فضای جنگ سرد بر روابط دو کشور حاکم خواهد بود.

همچنین درباره تاثیر تنش های بین روسیه و آمریکا بر مذاکرات هسته ای ایران پیش بینی کرده که مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. در این گزارش آمده است: مذاکرات هسته ای بین ایران و آمریکا با موانعی مواجه خواهد شد اما موانع به حدی نخواهند بود که کل مذاکرات را از بین ببرد.

همچنین درباره تاثیر تنش های آمریکا و روسیه بر مذاکرات هسته ای پیش بینی کرده است که روسیه سعی خواهد کرد در مسیر مذاکرت سنگ اندازی کند هر چند که ایران سعی خواهد کرد فاصله خود از مسکو را حفظ کند.