کد خبر: ۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۰

تاکید لاریجانی بر اخلاق سیاسی و پرهیز از حاشیه پردازی در کشور / دولت یازدهم درصدد سامان دهی مشارکت اقتصادی است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همبستگی ملی گفت: باید به نکات مشترک بیشتر تکیه کنیم و اخلاق سیاسی همراه با گذشت ، فهم مسائل مهم تر ،پرهیز از حاشیه پردازی و حسن نظر به یکدیگر را در کشور مبنا قرار دهیم.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای قوه مقننه در محل کمیسیون تلفیق افزود: به طور طبیعی در کشوری که دموکراسی وجود دارد آرا و عقاید گوناگون است و اختلاف رأی حسن محسوب می شود و کشوری که مسیر گفت و گو را پیدا کرده است باید همبستگی ملی را مبنای کار قرار دهد.

وی گفت :براین اساس اختلاف افکنی و ناهنجاری هایی که در گذشته شاهد بودیم به هیچ وجه مناسب کشور ما نیست و لذا باید به نکات مشترک بیشتر تکیه کنیم.

رییس قوه مقننه با بیان این که دولت یازدهم تلاش می کند مشارکت اقتصادی را در کشور سامان دهد، گفت: طرح های مهم برای رونق بخشی به تولید کشور عاملی است که می تواند بیکاری و تورم را کاهش دهد و تلاش وزرا نیز در همین راستا است.

لاریجانی با تأکید بر این که در مسائل بین المللی باید به مؤلفه هایی که منافع ملی کشور را حفظ می کند، تکیه کرد، ادامه داد: برای بهبود شرایط اقتصاد امروز کشور برادری و ایثار را که در انقلاب اسلامی عامل تحرک و پویایی بوده، باید تقویت کرد.



**صیانت از دستاوردهای ملی در مذاکرات هسته ای

رییس مجلس در ادامه با بیان این که خروجی مذاکرات هسته ای باید صیانت از دستاوردهای ملی باشد، گفت: نتیجه مذاکرات باید ماجراجویی های غربی ها را مرتفع کند.

لاریجانی همچنین با اشاره به مسائل منطقه ای گفت: برخی حسادت ها و کم فکری ها را در منطقه شاهد هستیم که باید نقش آفرینی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای برخورد با این مسائل باید بر روحیه ایثارگری و فکر مجاهدت که باعث ارتقای عزت ایران شده تکیه کنیم.



** معنای مدیریت جهادی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: با مشکلات اقتصادی و پیچیدگی های بین المللی و شرایط منطقه ای باید شاهد همان روحیه ایثارگری و از خود گذشتگی در کشور باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: معنی مدیریت جهادی این است که همه افراد با همه هستی خود کار اجرایی کنند و آن را به عنوان وظیفه مهم که سرنوشت کشور را تغییر می دهد، سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

وی ادامه داد: همان شرایط ایثارگری که در زمان جنگ وجود داشت امروز باید در عرصه های مختلف اجرایی کشور ترجمه شود زیرا احیای این فکر در جامعه صلابت ایجاد می کند.



**استقامت بر اصول ارزشمند ملی

لاریجانی با بیان این که امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد، ادامه داد: شاید امروز ظاهر امر متفاوت شده باشد اما آنچه مختصات کشور چه از بعد اقتصاد، مصاف بین المللی و شرایط منطقه ای نشان می دهد این است که باید بر اصول ارزشمند استقامت ملی توجه کنیم.

وی با اعلام اینکه به دلایل مختلف اقتصاد کشور دچار مشکلاتی شده و بحث تولید دچار نقص شده، ادامه داد: در برخی خانواده ها مشکل بیکاری دامن گیر آنها شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه کارهای زیر بنایی خوبی تا کنون انجام شده، افزود: اقتصاد کشور یک بیماری در خود دارد، البته می شد در گذشته مسؤلان اجرایی کشور با تدبیر درست تری مانع ایجاد این شرایط می شدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه اظهار کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی عوامل مختلفی را می توان به عنوان ارکان تحول در جامعه بررسی کرد اما هیچ کدام مانند موضوع شهادت و مجاهدت ارزش تأثیر گذاری بر انقلاب ایران نداشتند، فرهنگ ایثار ایران را صاحب استقامت کرده است.

لاریجانی تصریح کرد: چه در دوره دفاع مقدس و چه بعد از آن که اتفاقاتی رخ داد، موضوع ایثارگری بود که باعث ایستادگی شد و این روحیه ایستادگی متأثر از مجاهدت و شهادت بود که عامل قوام انقلاب اسلامی شد و به همین دلیل است که خانواده شهدا همیشه چشم و چراغ ملت ایران هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان مراسم از خانواده شهدای قوه مقننه تجلیل کرد.