کد خبر: ۳۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۸

عروسک، عضو چهارم باند خانوادگی سرقت


اعضای باند خانوادگی سرقت که در دزدی‌ها از عروسکی به عنوان نوزاد استفاده می‌کردند، به دام افتادند.

به گزارش خبرنگار ما خبر دستگیری سه سارق شامگاه پنجشنبه هفته گذشته به کلانتری یافت‌آباد اعلام شد. با حضور ماموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد دو مرد همراه زنی جوان درحالی‌که قصد داشتند سوار بر پژو فرار کنند پس از انحراف خودرو از مسیر اصلی و اصابت با تیر چراغ برق، توسط مردم دستگیر شدند.

ماموران در بازرسی اولیه از متهمان علاوه بر کشف سه افشانه اشک‌آور و همچنین اموال سرقت‌شده از مغازه فروش تجهیزات برقی، عروسکی را پیدا کردند که بنا بر اظهارات صاحب مغازه در زمان اجرای نقشه سرقت در اختیار عضو زن گروه سارقان قرار داشت و او اینگونه وانمود می‌کرد که عروسک، طفل واقعی است.

رسیدگی به این پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی محول شد و مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «ساعت 21:45 روز حادثه سه مرد و زن برای خرید لوازم برقی به مغازه‌ام آمدند و پس از دقایقی درحالی‌که زن، بچه‌ای همراه خود داشت، به بهانه نگهداری بچه داخل ماشین رفت و دو مرد در مغازه ماندند. آنها فهرستی به من دادند و من نیز هر جنسی را که می‌گفتند برایشان می‌آوردم. یکی از آنها اجناس را به خودرواش برد و سارقی که داخل مغازه بود گفت آیفون تصویری هم نیاز دارد. من برای آوردن آیفون به سمت قفسه‌ها رفتم. در همین هنگام زنی که داخل ماشین نشسته بود مکرر همسرش را صدا می‌زد و می‌گفت سر بچه درد می‌کند. در همین زمان متوجه شدم آنها قصد دارند فرار کنند به همین دلیل دنبال ماشین دویدم و از در سمت راننده آویزان شدم. با این وجود راننده با سرعت شروع به حرکت کرد و تقریبا مسافتی بین 30 تا 40متر مرا روی زمین کشید و همزمان سارقی که در صندلی عقب نشسته بود به پشت گردن من ضربه می‌زد تا خودرو را رها کنم در نهایت راننده ابتدا با یک عابر و در ادامه با تیر چراغ‌برق برخورد کرد و متوقف شد.»

با آغاز تحقیقات از متهمان مشخص شد متهم اصلی پرونده به نام جعفر (43ساله) یکی از مجرمان حرفه‌ای است که هشت فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دارد و آخرین بار نیز در اردیبهشت سال91 دستگیر و روانه زندان شده است. دومین متهم دوم پرونده به نام ابراهیم (19ساله) نیز فرزند جعفر است که همراه پدر و همسر سوم پدرش به نام ملیحه (24ساله) در سرقت‌ها شرکت می‌کرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد جعفر و ملیحه، به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارند. متهمان در بازجویی‌ها ضمن اعتراف صریح به سرقت‌های مشابه در شهرهای مختلف به‌ویژه تهران و کرج، در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود گفتند: «به بهانه خرید داخل مغازه‌ها می‌رفتیم، اجناس را داخل خودرو منتقل می‌کردیم و پس از پاشیدن اسپری به صورت مغازه‌دار از محل متواری می‌شدیم.»

سرهنگ گزافی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت مشابه در شهرهای مختلف از شهروندان به‌ویژه مغازه‌دارانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
منبع: روزنامه شرق