کد خبر: ۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۰

هشدار روسيه به مقامات کي‌يف: در صورت "ريختن خون مردم" حرفي براي گفتن با اوکراين باقي نمي‌ماند

فارس: نماينده دائم روسيه در اتحاديه اروپايي هشدار داد اگر مقامات کي‌يف خون مردم در مناطق شرقي اوکراين را به زمين بريزند، ديگر حرفي براي گفتن با وزير خارجه موقت اين کشور در مذاکرات چهارجانبه ژنو باقي نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاري «ايتارتاس»، "ولاديمير چيژوف" نماينده دائم روسيه در مقر اتحاديه اروپا در پاسخ به درخواست خبرنگاران روسي براي تفسير بيانيه مصوبه شوراي وزراي اتحاديه اروپا در لوکزامبورگ در مورد اوکراين تاکيد کرد، چگونگي توسعه اوضاع در اوکراين طي روزهاي آينده نشان خواهد داد که آيا اصلا در جريان مذاکرات 4 جانبه 17 آوريل در ژنو صحبتي با کفيل وزارت امور خارجه اوکراين انجام خواهد شد يا خير.

اين ديپلمات بلندپايه گفت، در بيانيه لوکزامبورگ نکات زيادي وجود دارد، ولي من مي‌خواهم توجه شما را به نکاتي جلب کنم که در اين سند اصلا به آنها اشاره نشده است.

متاسفانه در اين بيانيه حرفي در مورد ارزيابي اقدمات مقامات کي‌يف در برخورد با مردم در شرق اوکراين و براه انداختن جنگ داخلي در کشور نيامده است.

چيژوف همچنين تاکيد کرد که در بيانيه پاياني شوراي اروپا تنها برخي اقدامات جدايي طلبان مسلح در شرق اوکراين محکوم شده است، در حالي‌که اين مقامات جديد در کي‌يف هستند که خود درنتيجه يک کودتاي دولتي، قدرت را در اوکراين بدست گرفتند.

ضمن اينکه در اين سند ارزيابي غيرمنصفانه و غيرواقع بينانه‌اي از سياست روسيه در قبال بحران اوکراين صورت گرفته است.

نماينده دائم روسيه در بروکسل در مورد عواقب بيانيه لوکزامبورگ گفت: اين سند بشدت با اهداف سياسي خاص و نگاهي يکجانبه تنظيم شده است و به همين دليل مقامات مسکو توجه زيادي به آن ندارند، ولي آنچه مهم است، برخورد دولت اوکراين طي روزهاي آتي با مردم مناطق شرقي اين کشور است و اگر آنها بخواهند خون مردم معترض در اين مناطق را به زمين بريزند، مسلما در جريان مذاکرات 4 جانبه ژنو ديگر حرفي براي گفتن با کفيل وزارت امور خارجه اوکراين باقي نخواهد ماند.