کد خبر: ۳۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۶

روحانی: شهروند درجه 2 نداریم

رییس جمهوری با بیان اینکه در این کشور شهروند درجه دو نداریم و طبق قانون اساسی تفاوتی بین مذاهب، اقوام و جنسیت قائل نیستیم، گفت: توسعه علمی و فناوری هسته ای را ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سومین سفر کاروان تدبیر و امید، امروز (سه شنبه) در جمع مردم زاهدان سیستان و بلوچستان صاحب کهنسال ترین فرهنگ ایرانی است که باید از نو شناخت.

رییس جمهوری با بیان این که برخی فکر می کنند سیستان و بلوچستان به معنای محرومیت، طوفان های شن و استان ناامن است، گفت: این چهره، چهره واقعی این استان بزرگ سرزمین ایران نیست بلکه سیستان و بلوچستان پاره تن ایران است.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: سیستان و بلوچستان گرچه به ظاهر ترکیبی از دو قوم و دو آیین از یک دین است اما سرزمین برادری، وحدت، همزیستی، دوستی و محبت در طول تاریخ بوده است.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: سیستان و بلوچستان اعم از قوم بلوچ یا سیستانی و اعم از پیروان اهل بیت (ع) یا اهل سنت، همه و همه زیرپرچم ایران عزیز و اسلام عزیز هستیم.

وی با یادآوری این نکته که سیستان و بلوچستان سرزمین ظرفیت های بزرگ معدنی، تجاری، ترانزیتی، کشاورزی و آبزیان است افزود: این استان سرزمین بسیار مهم برای توسعه های پیش رو خواهد بود.

**قدم به قدم مذاکرات را پیش خواهیم برد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: قدم به قدم مذاکرات هسته ای با 1+5 را پیش خواهیم برد.

رییس جمهوری تصریح کرد: ایران در پی سلاح هسته ای نیست و نخواهد بودم اما توسعه علمی و فناوری هسته ای را ادامه خواهیم داد.