کد خبر: ۳۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۲

ادامه پيشروي ارتش سوريه در قلمون/ 638 فرد مسلح تسليم شدند

تسنيم: منابع سوري از تسليم شدن 638 فرد مسلح به ارتش سوريه و ادامه پيشروي هاي نظاميان سوري در القلمون خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري سوريه(سانا)، منابع سوري اعلام کردند، 638 فرد مسلح خود را به مسئولان سوري در استان هاي دمشق و حومه آن،حماه،الحسکه،ديرالزور و حمص تسليم کردند.
در حومه ادلب ارتش سوريه طي عملياتي شانزده تروريست وابسته به گروه موسوم احرار الشام را کشت و برخي ديگر را زخمي کرد.

در حومه درعا نيز ارتش سوريه طي عملياتي تعدادي از تروريست ها را به هلاکت رساند و برخي ديگر را زخمي کرد.در ديرالزور نيز ارتش سوريه طي عمليات مشابهي تعدادي از تروريستها را هلاکت رساند.
در مناطق مختلف حلب نيز ارتش سوريه ضمن انهدام ادوات متعلق به تروريست ها تعدادي از آنها را به هلاکت رساند و برخي ديگر را زخمي کرد.ازجمله در منطقه العوارض در شهر حلب 12 تروريست را به هلاکت رساند.

از سوي ديگر ارتش سوريه با صدور بيانيه اي با اشاره به تسلط ارتش بر مناطق معلولا،الصرخه و الجبه در منطقه القلمون و تسلط بر تپه ها و ارتفاعات اطراف آن اعلام کرد: اين دستاور جديد در راستاي ادامه پيروزي هاي ارتش ضد تروريست ها تکفيري و مرحله اي سرنوشت ساز ضد تروريست ها در منطقه القلمون و حومه دمشق است.

اين درحالي است که يک منبع نظامي سوري اعلام کرد: ارتش سوريه در معلولا تروريست ها را تحت تعقيب قرار داد و مواد منفجره کارگذاشته از سوي آنها را خنثي کرد.همچنين ارتش امنيت و ثبات را منطقه الصرخه در القلمون بازگردانيد و ارتفاعات مشرف به اين منطقه را تحت کنترل خود درآورد.
سانا گزارش داد: ارتش سوريه در منطقه جبعدين در منطقه القلمون نيز پيشروي کرده اند و تعدادي از تروريست ها را در آن به هلاکت رسانده اند.

به گفته منابع نظامي سوري همچنين ارتش سوريه بر جبل سل معروف به چالما و مشرف به شهر کسب مسلط شد و تروريست ها را تحت تعقيب قرار داد.