کد خبر: ۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۶

فيروزآبادي : آذربايجان بخشي از نيازهايش را از صنايع دفاع ايران تهيه مي‌کند

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: جمهوري آذربايجان بخشي از نيازهايش را از صنايع دفاعي ايران تهيه مي‌کند و با کالاهاي توليدي ايران آشنا شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار سرلشگر سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در حاشيه ديدار با وزير دفاع آذربايجان که صبح امروز صورت گرفت اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در سياست‌هاي کلي امور خارجي خود ارتباط و روابط دوستانه و همه‌جانبه با کشورهاي مسلمان و همسايه را در اولويت قرار داده است و خوشبختانه جناب آقاي رئيس‌جمهوري در ديداري که در حاشيه يکي از کنفرانس‌هاي خارج از کشور داشت جناب الهام علي‌اف رئيس‌جمهور آذربايجان را به ايران دعوت کرد و او نيز متقابلا آقاي روحاني را به کشورش دعوت کرد.

وي افزود: لذا فرصت بسيار مناسبي شد تا بخش‌هاي کشور نيز ارتباط‌شان را سريعا بهبود بخشند. ما روابط دوستانه و عميقي را از زمان مرحوم حيدر علي‌اف با جمهوري آذربايجان داشتيم و اقدامات زيادي را در جهت تصويب و استحکام آنجا انجام داديم.

فيروزآبادي ادامه داد: طي 10 سال گذشته وزراي دفاع ايران و آذربايجان ديدارهاي متعددي داشته‌اند و برنامه‌هاي همکاري داشته‌ايم. جمهوري آذربايجان بخشي از نيازهايش را از صنايع دفاعي ايران تهيه مي‌کند.

فيروزآبادي با اشاره به ديدار امروزش با وزير دفاع آذربايجان گفت: در اين ديدار بر گسترش روابط و آمادگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي برقراري روابط آموزشي، ديدارهاي دوستانه و همين طور اقدامات فني و خدماتي که موجب تأمين سلاح‌هاي بيشتر براي جمهوري آذربايجان مي‌شود، تأکيد کرده‌ايم.

وي ادامه داد: البته نمايشگاهي از امکانات صنايع دفاعي ايران ترتيب داده شد و وزير دفاع آذربايجان و هيأت همراه از آن بازديد کردند و با توليدات ايران و کالاهايي که نياز دارند آشنا شدند. همچنين ديداري با وزير دفاع ايران داشتند و به تفاهمات خوبي رسيدند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در پايان خاطر نشان کرد: در همين راستا ستاد کل نيروهاي مسلح به آقايان اعلام کرده که با دست و آغوش باز با برادران همسايه و مسلمان و هم مذهب همکاري مي‌کند و دوستي و روابطمان را براي آسايش و رفاه دو کشور اعلام مي‌کنيم.