کد خبر: ۳۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۹

سه دستاورد نیروی زمینی رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به سه دستاورد نیروی زمینی ارتش در سال جاری اظهار داشت: امسال دو دستارود در حوزه زرهی و یک دستاورد در حوزه دفاعی زمینی به مناسبت روز ارتش رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ «احمدرضا پوردستان» روز سه شنبه در صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران به سلاح شش لول محرم با نواخت تیر بالا اشاره کرد و افزود: این سلاح از دستاورد حوزه دفاعی زمینی است که قابلیت دو هزار و 500 تیر در یک دقیقه را دارد که در عملیات های مختلف از آن استفاده می شود.

وی اظهار داشت: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که از این سلاح برخوردار است و این امر حاکی از قابلیت نیروی زمینی ارتش است.

امیر پوردستان خاطر نشان کرد: قبل از این سلاح محرم ، سلاح های V62 و تک تیرانداز 14.5شاهر داشتیم که از مجموع برآیند علمی این دو سلاح ، سلاح محرم تولید شد که سلاح شش لول محرم 31 فروردین رونمایی می شود.

وی افزود: یکی دیگر از تجهیزاتی که تحولی بزرگ در صنعت دفاعی کشور ایجاد کرد، زره مایع است که این رزه می تواند وزن جلیقه ضد گلوله را به یک دهم کاهش دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در حوزه تعلیم و آموزش نیز 80 فارع التحصیل خلبان بالگرد آموزش های لازم را فراگرفته و 80 افسر فنی ارتش نیز هفته آینده فارع التحصیل می شوند و در دانشگاه افسری جشن پایان فارغ التحصیلی برگزار می شود.

این مقام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت: حفظ ، ارتقا و آمادگی رزمی مواردی است که همواره در دستور کار ارتش قرار دارد.

امیر پوردستان با اشاره به این که توجه به آمادگی رزمی از وظایف اصلی فرماندهان است که در پادگان ها دنبال می شود،افزود: توجه به آموزش های خاص، اجرای آموزش ها در صحنه عمل و میدان و تست سلاح از جمله مواردی است که سبب افزایش آمادگی رزمی می شود و دقیقا تمام این موارد در پادگان ها کنترل می شود.

وی اظهارداشت: به عنوان یک سرباز به ملت ایران وعده می دهم که ارتش جمهوری اسلامی از استحکام و قابلیت بسیار بالایی در زمین و دریا و هوا برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به قابلیت هایی که در صنعت دفاعی کشور وجود دارد خوشبختانه تمامی ایده ها و نیازها تبدیل به محصول شده است و به لحاظ تسلیحاتی در کشور هیچ مشکلی احساس نمی شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خوشبختانه افسران، درجه داران و سربازان از نیروی اعتقادی و بنیه ایمانی بالایی برخوردارند که این امر قابلیت آنها برای دفاع از کشور را بالا برده است.

روز 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی ارتش نامگذاری شده است و به همین منظور برنامه های ویژه ای در سراسر کشور برگزار می شود.

رژه نیروهای مسلح در اطراف حرم امام (ره) از جمله این برنامه ها است.