کد خبر: ۳۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۳

فرانس24: روسيه و آمريکا در مواضع خود درباره بحران اوکراين تغيير نشان ندادند

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 در مسکو تصریح کرد روسیه هنوز واکنشی به پیشنهاد اوکراین در خصوص برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی این کشور نشان نداده است.

ژان دیدیه رووان خبرنگار این شبکه افزود روسیه از ابتدای بحران، از مسئولان جدید اوکراین درخواست کرده بود به خواسته های مشروع روس زبانهای اوکراین توجه کنند. اما هنوز هیچ مطلب دقیقی درباره چگونگی برگزاری همه پرسی برای خودگردانی بیشتر ارائه نشده است. برخی از نمایندگان احزاب مختلف اوکراین به شدت با برگزاری همه پرسی مخالفت کرده اند.

وی یادآوری کرد همه پرسی ممکن است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود . از طرفی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شب گذشته با باراک اوباما همتای آمریکایی خود تلفنی صحبت کرد. این گفتگو باعث تغییر مواضع دو طرف نشد. روسیه می گوید در وقایع شرق اوکراین دخالت ندارد. مسکو می گوید اقدامات فعالان طرفدار روسیه نشان گر ناتوانی قدرت مرکزی کی یف در تحقق خواسته های اقلیتها است. ولادیمیر پوتین همچنین از اوباما خواست بر مسئولان کی یف اعمال نفوذ کند تا از خود خویشتنداری نشان دهند. آمریکاییها و روسها بر ادامه تلاشها برای خروج از بحران به توافق رسیدند. قرار است در هفدهم آوریل دیداری بین اوکراین، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گیرد.