کد خبر: ۳۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

دوره تفکرات «احمدی نژاد»ی تمام شده است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرد که نظر این جبهه آن است که تفکر «احمدی نژاد» جایگاهی در فضای سیاسی کشور و آینده ندارد؛ این تفکر تمام شده تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، «سیدکمال سجادی» در نشست با خبرنگاران یکی از برنامه های سال 93 جبهه پیروان خط امام و رهبری را ایجاد انسجام در میان اصولگرایان دانست و گفت: در سال جاری با گروه های مرجع همچون جامعتین و تشکل های اصولگرا مذاکرات و مباحثی را خواهیم داشت.

سجادی گفت: کلیات این دیدارها برای انسجام در میان اصول گرایان خواهد بود و برنامه های آن تنظیم شده است.

وی در بخشی دیگر از این نشست با بیان اینکه « در سال 92 و با حضور گسترده مردمی در انتخابات که موجب انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری کشورمان شد شاهد شکل گرفتن حماسه سیاسی بودیم»، افزود: ما به دلیل اینکه این دولت آرای مردمی و تنفیذ رهبر معظم انقلاب را دارد از سیاست هایش حمایت می کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان تاکید کرد: سیاست های دولت یازدهم در جهت اجرای دستورات مقام معظم رهبری و رفع نیازهای اساسی مردم در زمینه های اقتصادی است که مورد حمایت ما نیز می باشد.

** ورود به موضوع انتخابات آینده زود هنگام است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح شدن موضوعات انتخاباتی و ابراز نظر شخصیت ها برای ورود و یا عدم ورود به انتخابات آینده را زود هنگام دانست و گفت که هنوز دو سال تا انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان باقی مانده است.

سجادی اظهار داشت: اگر از هم اکنون فضا انتخاباتی شود نیروی مسوولان به هدر می رود و این موضوعات در اذهان عمومی مناسب نیست.

سخنگوی جبهه پیروان یادآور شد: شاید احزاب و جناح مقابل بحث هایی را درون خود داشته باشند اما در جبهه بحث انتخابات ضروری نیست.

 

** دیدار باهنر و اعتدلال گرایان نوروزی بوده است

سجادی درخصوص دیدار رییس جبهه اصلاح طلبان (محمدجواد حق شناس) و جمعی از اعتدلال گرایان با «محمدرضا باهنر» گفت: این دیدار نوروزی بوده است و البته بنا به شخصیتی که آقای باهنر در مجلس هم دارد و به لحاظ تشکیلاتی رییس جبهه محسوب می شود، این دیدار انجام گرفت.

وی این دیدارها را مفید دانست و گفت: برای اظهار نظرها، همدلی ها، برای تلطیف فضای سیاسی کشور و برای مطرح شدن بحث های کلان کشور این دیدارها مناسب است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره برگزاری دیدارهایی از این دست در آینده نیز گفت: بعید نیست که این دیدارها در آینده نیز انجام شود.

** تفکر «احمدی نژاد» جایگاهی در فضای سیاسی کشور ندارد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا «احمدی نژاد» در فضای آینده سیاسی حضور پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: دولت احمدی نژاد رویکردهای مثبت و منفی داشته است و در حقیقت احمدی نژاد یک تفکر و اندیشه را نمایندگی کرده است.

سجادی خاطرنشان کرد: این اندیشه و تفکر احمدی نژاد شاید با تفکرات اصول گرایان تطابق نداشته باشد.

به گفته وی نظر جبهه و رییس آن این است که تفکر احمدی نژاد جایگاهی در فضای سیاسی فعلی کشور و آینده ندارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام تاکید کرد: این تفکر تمام شده تلقی می شود و جایگاهی با مختصات نظام ما و گفتمان آن ندارد.

سجادی اظهار داشت: من نمی دانم در فکر آنها چه می گذرد ولی این تفکر در کل نظام جایگاهی ندارد که بخواهد قدرتی را رقم بزند.

 

** حجت الاسلام تقوی با اشخاص حقیقی دیدار داشته است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا حجت الاسلام تقوی دیدارهایی را با اصول گرایان داشته است؟ گفت: وی برخی شخصیت ها را دعوت کرده اند اما این کار به لحاظ تشکیلاتی و حقوقی در میان اصول گرایان انجام نشده بلکه افراد به لحاظ حقیقی در جلسات ایشان حضور یافته اند.

سجادی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام تقوی نسبت به اصول گرایان حسن نیت دارد و این جلسات را با اشخاص حقیقی داشته اند اما بنده اطلاعی از محتویات جلسات ندارم چرا که حضور پیدا نکرده ام و جزو آن جلسه نیستم.

وی ادامه داد: بهتر است خود آقای تقوی درباره جلسات نظر بدهند و از ایشان در این مورد پرسش شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که حمایت ما از دولت بی قید و شرط نیست افزود: اگر ببنیم برخی از خط مشی های دولت مغایرت هایی با سیاست های کلان نظام داشته باشد انتقاد دلسوزانه با پیشنهاد را به نحو مقتضی یا از طریق نامه محرمانه یا مصاحبه عنوان می کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه در مورد برخی انتصابات این جبهه انتقاداتی دارد گفت: طبق اظهارات رییس جمهوری بنا شد در انتصابات از نیروهای زبده و شایسته و کسانی که معتقد به نظامند جدای از گرایش های حزبی استفاده شود حال سوال ما این است که چرا انتصابات در وزارت علوم و برخی دانشگاه ها باید از یک گرایش خاص باشد. این مساله ممکن است به نفع دولت و مردم نباشد، پیشنهاد ما این است از تمام نیروهایی که لیاقت و شایستگی لازم را داشته و چسبندگی حزبی نداشته باشند استفاده شود.

سجادی در ادامه با اشاره به اینکه به برخی از سیاست های فرهنگی دولت انتقاد داریم ادامه داد: یکی از دغدغه های رهبر انقلاب مسائل فرهنگی است در تمام طول تاریخ انقلاب مردم ما وظیفه شناس هستند و کارشان را خوب انجام می دهند.

 

ورد مواضع جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد مذاکرات هسته ای گفت: امیدواریم سال 93 سال تصمیم گیری و نتیجه بخش بودن مذاکرات به نفع مردم باشد ما از مذاکرات و تیم مذاکره کننده حمایت کامل را داریم. ما از مذاکرات و تیم مذاکره کننده حمایت کامل می کنیم زیرا معتقدیم این تیم با الهام از فرمایشات و هدایت رهبر انقلاب حرکت می کند، تیم مذاکره کننده هسته ای متشکل از دیپلمات های با سابقه، کارآمد و هوشمند و با انگیزه بالا برای خدمت به کشور هستند و از تجربه کارشناسی و علمی لازم برخوردارند و زبان طرف مقابل را خوب متوجه می شوند و سیاست های نظام را به خوبی برای طرف مقابل تشریح می کنند. به همین دلیل برای توفیق آنها دعا می کنیم.

سجادی در عین حال خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به مردم و کشورمان عزت داد و دستاوردهای این انقلاب و پیشرفت شگفت آور علمی باعث عزت مردم و نظام ما شد. بنابراین از تیم مذاکره کننده انتظار داریم که مقابل روحیه استکباری و زیاده خواهی طرف های مقابل به ویژه مقامات آمریکایی صلابت انقلابی و اسلامی را حفظ کنند. در همین راستا شاید بتوان یکی از نتایج مذاکرات راعدم اعتماد به برخی سیاست های آمریکا دانست.