کد خبر: ۳۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۱

ويندوزفون 8.1 براي توسعه‌دهندگان عرضه شد: نحوه دريافت بروزرساني آزمايشي براي کاربران عادي

پس از گذشت 18 ماه از عرضه‌ي آخرين بروزرساني براي ويندوزفون، مايکروسافت بروزرساني ويندوزفون 8.1 را که در جريان کنفرانس بيلد 2014 معرفي کرده بود، براي توسعه‌دهندگان منتشر کرد. اين بروزرساني در بردارنده ي تغييرات بزرگي است که از جمله‌ي آن مي‌توان به مرکز اعلانيه‌ها يا Action Center، امکان تنظيم تصوير پس‌زمينه روي کاشي‌ها و دستيار صوتي کورتنا اشاره کرد.

هم‌اکنون توسعه‌دهندگان رسمي ويندوزفون مي توانند اين بروزرساني را روي ابزار‌هاي ويندوزفوني خود دريافت نمايند. اما درصورتي که جزو توسعه‌دهندگان ويندوزفون نيستيد و مي‌خواهيد اين نسخه‌ي جديد را هر چه سريع‌تر روي تلفن‌هوشمند خود دريافت کنيد، راه‌حل ساده‌اي پيش روي شما است. براي دريافت اين بروزرساني مي‌توانيد وارد وب‌سايت ويندوزفون اَپ استوديو شده و با وارد کردن اطلاعات مربوط به حساب کاربري مايکروسافت خود، وارد اين سايت شويد. سپس بايد پروژه‌‌اي را ايجاد نماييد. مي‌توانيد بصورت رايگان ثبت نام کرده و نمونه‌اي از Preview App را براي ابزار ويندوزفوني خود دانلود کنيد. سپس با وارد کردن اطلاعات کاربري خود در اپليکيشن مربوطه، اين امکان را در اختيار آن قرار مي‌دهيد تا اپليکيشن بروزرساني ويندوزفون 8.1 را براي تلفن‌هوشمند شما يافته و آن را بروز کند.

هرچند از اين طريق مي‌توان آخرين بروزرساني موجود براي ويندوزفون 8.1 را دريافت کرد، اما اين روش محدوديت‌هايي را نيز در بردارد. با بروزرساني به اين نسخه از ويندوزفون، کاربران پشتيباني اپراتور مخابراتي خود را تا زمان عرضه‌ي رسمي ويندوزفون 8.1 براي اين تلفن‌هوشمند از دست خواهند داد. اين بروزرساني شامل تنظيمات اختصاصي توليدکنندگان ابزار‌هاي ويندوزفوني همچون نوکيا نيست و کاربران قادر خواهند بود تا از اين امکانات در زمان عرضه‌ي رسمي توسط توليدکنندگان بهره‌مند شوند. درصورت بروز مشکلاتي در ويندوزفون 8.1 و مشاهده‌ي باگ‌ها در اين نسخه از ويندوزفون ديگر قادر به بازگرداندن آن به ويندوزفون 8 نخواهيد بود.

بسياري از ويژگي‌هاي ويندوزفون 8.1 براي کاربران در اقصي نقاط جهان در دسترس خواهد بود، اما برخي از اين قابليت‌ها همچون کورتنا در ابتدا فقط مختص کاربران ساکن ايالات متحده خواهد بود. مايکروسافت اعلام کرده است که در نيمه‌ي دوم سال جاري کاربران چيني و بريتانيايي ويندوزفون 8.1 مي‌توانند از اين قابليت بهره ببرند. کاربران ساير کشورها نيز در سال 2015 به ليست کاربران استفاده کننده از کورتنا اضافه خواهند شد. درصورتي که تمايل به استفاده از کورتنا پيش از موعد مقرر براي عرضه در منطقه‌ي خود داريد، مي‌توانيد تنظيمات مکان در تلفن‌هوشمند ويندوزفوني خود را براي ايالت متحده تنظيم کنيد. از ديگر موارد قابل اشاره، در دسترس نبودن امکان تنظيم صفحه‌ي قفل وعده داده شده در نسخه‌ي مخصوص توسعه‌دهندگان ويندوزفون 8.1 است.