کد خبر: ۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۰

حرفه‌اي‌ترين سارق خودرو جنوب تهران ، دستگير شد

باشگاه خبرنگاران: حرفه‌اي‌ترين سارق خودرو در حاليکه به تازگي از زندان آزاد و با تشکيل باندي اقدام به سرقت خودرو و لوازم خودرو مي‌کرد، در يک قرار صوري در درگيري تن به تن با ماموران کلانتري 111 هفت چنار دستگير شد.

15 فروردين ماه امسال ماموران گشت کلانتري 111هفت چنار در حال گشت زني در خيابان بريانک بودند که مشاهده مي‌کنند سرنشينان يک دستگاه خودروي پيکان وانت در حال سرقت از يک دستگاه خودروي پژو 206 مي‌باشند که ماموران براي دستگيري متهمان وارد عمل شده اما سارقان با مشاهده پليس متواري مي‌شوند. با فرار متهمان عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز و واحد گشت اقدام به شليک 2تير هوايي و 2تير به سمت خودرو مي‌نمايد که با توجه به حرکت خودرو در لاين مخالف اتوبان نواب واحد گشت از تعقيب و گريز صرفه نظر مي‌نمايد.

در ادامه اطلاعات و شماره پلاک خودرو وانت در اختيار ماموران تجسس اين کلانتري قرار مي‌گيرد که ماموران تجسس در بررسي‌هاي صورت گرفته متوجه مي‌شوند اين خودرو در تاريخ 26 بهمن ماه سال گذشته در کلانتري 119 مهرآباد اعلام سرقت شده و يک روز بعد خودرو از سوي ماموران کلانتري مهرآباد کشف و به مالک آن که "داود" نام دارد مسترد شده است.

به دنبال اين موضوع ماموران به محل سکونت مالک مراجعه و در تحقيقات صورت گرفته از وي دريافتند که خودرو را به مردي به هويت"ع.گ" فروخته است ولي سند تنظيم نشده است. با تجميع اطلاعات بدست آمده و با توجه به اينکه "ع.گ" از سارقين معروف لوازم و محتويات خودرو بوده و به تازگي از زندان آزاد شده و به همراه چند نفر ديگر اقدام به سرقت مي‌نمايد تحت تعقيب قرار گرفت.

با آموزش‌هاي صورت گرفته به مالک خودرو مقرر شد تا با قرار صوري جهت تنظيم سند متهم را به محل قرار بکشاند به همين منظور در ساعت 12و10دقيقه 20فروردين ماه ماموران به همراه مالک به دفترخانه رسمي در خيابان 16متري اميري مراجعه مي‌نمايند که با گذشت يک ساعت متهم مراجعه نمي‌کند اما يکي از همدستانش که "م.ک" نام داشت با خودروي پيکان وانت و مدارک آن در محل قرار حاضر مي شود که بلافاصله دستگير مي‌شود.

در ادامه به متهم دستگير شده آموزش داده شد تا جهت حضور "ع.گ" تماس گرفته و او را به محل قرار بکشاند در نهايت با تماس تلفني "م.ک" سرکرده باند با يک دستگاه موتور سيکلت آپاچي مسروقه بدون پلاک در محل حاضر و در يک عمليات غافلگيرانه پليسي دستگير مي‌شود.

سرگرد اکبر مرادي ضمن تاييد اين خبر به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متهم در زمان دستگيري با چاقو به سمت مامورين حمله و اقدام به مجروح نمودن يکي از مامورين از ناحيه دست راست نمود که در نهايت با رشادت و جانفشاني اين مامور وظيفه شناس مهار و دستگير شد.

رييس کلانتري 111 هفت چنار با اشاره به اينکه از خودروي وانت تعداد قابل توجهي اموال مسروقه کشف شده خاطرنشان کرد: متهم به همراه همدستش پس از انتقال به کلانتري ضمن تشکيل پرونده جهت تحقيقات تخصصي‌تر و کشف ساير سرقت‌ها، شناسايي ساير مالباختگان و دستگيري همدستانش در اختيار کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.