کد خبر: ۳۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۳

نظرسنجی ها حکایت از شکست اولاند در انتخابات آینده دارد

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نتایج جدیدترین نظرسنجی در فرانسه حاکی از آن است که اولاند بازنده نهایی انتخابات در برابر دو رقیب جدی خود یعنی نیکولای سارکوزی و مارین لوپن خواهد بود.

بر اساس این گزارش میزان محبوبیت اولاند از زمان به قدرت رسیدن تاکنون به شدت کاهش یافته و وی به منفورترین رئیس جمهور فرانسه در دهه های اخیر تبدیل شده است. عدم توانایی اولاند در افزایش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری 10 درصدی عامل اصلی افت شدید محبوبیت وی به شمار می رود.
یکی از مهمترین قول های اولاند به مردم فرانسه احیای رشد و رونق اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی با هدف کاهش نرخ بیکاری بود که این قول ها هیچ گاه عملی نشده است.

این نظرسنجی نشان داد که اولاند تنها 19 درصد آرا را در اختیار دارد و سارکوزی با 29 درصد و لوپن با 25 درصد بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهند داشت. دوره ریاست جمهوری اولاند در سال 2017 به پایان می رسد.

میزان محبوبیت اولاند در جامعه فرانسه به کمتر از 17 درصد رسیده است. البته این نظرسنجی نشان داد اگر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با حضور اولاند و لوپن به دور دوم کشیده شود اولاند با 54 درصد آرا پیروز خواهد بود.

برونو ژان بارت تحلیلگر موسسه نظرسنجی "اوپینیون وی" تاکید کرد، این نخستین بار است که رئیس جمهور فرانسه در اواسط دوره مسئولیت خود با چنین مشکلی روبرو می شود و جبهه ملی به رهبری لوپن توانسته به این جایگاه قدرتمند دست یابد.

حزب سوسیالیست اولاند در انتخابات محلی فرانسه در ماه گذشته متحمل شکست سختی شده است.