کد خبر: ۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۱

دستور ظریف برای اسکان خبرنگاران در هتل محل اقامتش

دومین سفر محمد جواد ظریف به کشور امارات برای حضور در کمیسیون عالی اقتصادی با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش مهر به امارات، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که برای حضور در کمیسیون عالی مشترک اقتصادی به امارات رفته بود بامداد امروز چهارشنبه به تهران بازگشت که این سفر دو روزه با حاشیه هایی همراه بود.

پرواز تهران به مقصد ابوظبی راس ساعت 4 عصر روز دوشنبه با حضور ظریف و مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه و هیات همراه آغاز شد که در طول مدت پرواز جواد ظریف در لحظات ابتدایی پرواز به طور کامل مشغول مطالعه روزنامه های داخلی بود و پس از اتمام مطالعه در جمع هیات همراه خود و خبرنگاران حاضر و ضمن خوشامدگویی به آنها جویای احوال همراهان شد.

در حالی که خبرنگاران و هیات همراه پس از استقبال رسمی وزیر مشاور امور خارجه امارات از ظریف راهی هتل محل اقامت وزیر خارجه شدند مسئولین تشریفات سفارت ایران در ابوظبی اعلام کردند برای خبرنگاران و تصویربرداران هتل دیگری را تدارک دیده اند اما به محض اینکه ظریف از این مسئله مطلع شد دستور داد هیات رسانه ای همراه در همان هتلی که وی مستقر شده بمانند و به هتل دیگری منتقل نشوند.

ماموران امنیتی و حفاظتی اماراتی در زمان برگزاری کمیسیون عالی مشترک اقتصادی در روز دوم سفر که در وزارت خارجه امارات برگزار شد مرتبا به تصویربرداران و عکاسان به خاطر ثبت تصاویر از محل وزارت خارجه تذکر می دادند که این مسئله گاهی باعث دلخوری تصویربرداران می شد.

قبل از ورود ظریف به وزارت خارجه امارات برای دیدار با وزیر خارجه امارات، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات مدت زمان زیادی را در لابی وزارت خارجه امارات با هیات همراه خود به صورت ایستاده منتظر ماند تا از همتای ایرانی خود استقبال کند.

از حاشیه های دیگر در اجلاس کمیسیون اقتصادی مشترک بین دو کشور زمان امضای توافقنامه های دو کشور بود به طوری که بعد از امضای هر توافقنامه توسط مسئولین مرتبط، ظریف طبق معمول لبخند می زد ولی این بار خنده های پرسر و صدای وزیر جوان اماراتی باعث جلب توجه حاضران در محل می شد.

در شب پایانی سفر سفارت ایران ضیافت شامی را تدارک دیده بود که در این مراسم فارس المرزوقی وزیر انرژی امارات، معاونین وزارت خارجه امارات، دستیار وزیر خارجه امارات، نماینده ولی فقیه در امارات، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه، امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه و اعضای کمیسیون عالی اقتصادی مشترک دو کشور حضور داشتند به طوری که زمزمه های سر میز شام هیات های ایرانی، خصوصا هیات های اقتصادی نشان می داد که توافق های بسیار خوبی حاصل شده و در این بین معاون بین الملل اتاق بازرگانی، علی اکبر فرازی گفت موفق شدیم شورای بازرگانی یا همان اتاق بازرگانی را راه اندازی کنیم و بسیاری از مشکلات تجاری 20 ساله ما از این پس قابل حل شد.

اما نکته دیگری که در مراسم مرتب و منظم ضیافت شام محمد رضا فیاض سفیر ایران در امارات جلب توجه می کرد حضور خبرنگار بخش ایران خبرگزاری رویترز بود که این خبرنگار ایرانی آمریکایی که مسلط به زبان فارسی بود بارها و بارها تلاش زیادی می کرد تا بتواند در زمان حضور خود در سفارت مصاحبه ای با جواد ظریف و مرضیه افخم انجام دهد.